شمارکشته های دوشنبه سودان به 30 تن رسید

شمار کشته‌های حمله روز دوشنبه نیروهای امنیتی سودان برای پایان دادن به تحصن معترضان در خارطوم پایتخت این کشور، به 30 تن افزایش پیدا کرد.

شمارکشته های دوشنبه سودان به 30 تن رسید
کد خبر: 309794
|
۱۳۹۸/۰۳/۱۴ ۰۲:۳۱:۴۳

اعتمادآنلاین| کمیته مرکزی پزشکان سودان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که شمار قربانیان حمله نیروهای امنیتی برای شکستن تحص متعرضان، به 30 تن رسیده است.

به گزارش شبکه خبری روسیا الیوم، این در حالی است که الولید سید احمد محمود دادستان کل سودان دستور انجام تحقیقات درباره این موضوع را صادر کرده است.

کمیته مرکزی پزشکان سودان در بیانیه خود افزود: شمار شهدای فاجعه حمله به تحصن کنندگان در برابر ساختمان فرماندهی کل نیروهای مسلح از سوی شورای نظامی، تاکنون به بیش از 30 تن افرایش یافته است و با توجه به محاصره بیمارستانها و حمله به پزشکان از سوی نیروهای واکنش سریع، اعلام آمار دقیق امکان پذیر نیست.

اعتراض به قیمت نان و سوخت عاملی بود که مردم سودان را به خیابان کشاند، تظاهراتی که از روز 19 دسامبر 2018 (28 شهریور 1397) آغاز شد و تا امروز ادامه دارد.

معترضان رفته رفته خواسته‌های خود را افزایش دادند که پایان یافتن حکومت عمر البشیر و ایجاد یک حکومت دموکراتیک از خواسته‌های بعدی معترضان بود.

عمر البشیر توسط شورای نظامیان برکنار و زندانی شد و این شورا قدرت را در دست گرفت.

حالا گروه‌های معترض سودانی خواستار کنار رفتن نظامیان و ایجاد یک حکومت دموکراتیک هستند و برای رسیدن به خواسته‌های خود همچنان به اعتراض و تحصن در خیابان‌ها و میدان اصلی پایتخت در بربرا وزارت دفاع ادامه می‌دهند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها