کد خبر: 309840
|
۱۳۹۸/۰۳/۱۴ ۱۰:۰۳:۰۰
| |

عضو هیأت رئیسه کمیسیون اصل نود مطرح کرد:

پیگیری پوچ‌فروشیِ خودروسازان

عضو هیأت رئیسه کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مجلس گفت: خودروسازان به جای ایستادن در کنار مردم در مقابل آنها ایستاده‌اند و این موضوع در کمیسیون اصل نود پیگیری می‌شود.

پیگیری پوچ‌فروشیِ خودروسازان
کد خبر: 309840
|
۱۳۹۸/۰۳/۱۴ ۱۰:۰۳:۰۰

اعتمادآنلاین| امیر خجسته درباره نقض تعهدات در دو خودرو سازی بزرگ کشور گفت: متاسفانه هر دو خودرو سازی بزرگ کشور شرایطی را ایجاد کرده اند که به هیچ عنوان نمیتوانند به تعهدات خود عمل کنند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی افزود: طبق اطلاعات به دست رسیده در حال حاضر شرکت سایپا حدود 250 هزار و شرکت ایران خودرو حدود 150 هزار خودرو نقض تعهد دارند که باید تحویل می شد اما به هر دلیلی تا امروز تحویل آنها به تاخیر افتاده است.

وی افزود: علاوه بر این تعداد، شرکت ایران خودرو در سال 1398 حدود 290 هزار و شرکت سایپا 270 هزار نوع خودرو ثبت نام کرده اند و قطعا با این آماری که گفته شد این دو خودروساز نمی توانند به تعهدات خود عمل کنند چرا که میزان آن بالاتر از توان 100 درصدی تولید این دو کارخانه است.

خجسته در ادامه با اشاره به اینکه در این شرایط شاهدیم 20 درصد از تولید هم به فروش فوری اختصاص یافته که آنها نیز از حجم عمل به تعهدات کم خواهد کرد گفت: عملا وزارت صنعت به خودروسازان اجازه داده تا به مردم هوا بفروشند، یعنی در شرایطی که می دانستند با وضعیت کنونی این شرکت ها نمی توانند تعهدات خود را عملی کنند اما با تبلیغات دروغ، مردم را مجبور به سرمایه گذاری در ایران خودرو و سایپا کرده اند.

رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس دهم در ادامه با اشاره به تصمیمات خلق الساعه و هیجانی و عدم نظارت وزارت صنعت بر روی خودروسازان، اظهار داشت: اینگونه رفتارها باعث شده کارخانجاتی مانند ایران خودرو و سایپا که حجم زیادی از صنعت کشور را به خود اختصاص داده اند به جای ایستادن در کنار مردم در مقابل مردم بایستند و تنها به سوءاستفاده از شرایط کنونی و تورم ایجاد شده باشند که کمیسیون اصل نود این موضوع را بررسی می‌کند.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به اینکه قیمت خودرو در کشور به یک معضل بزرگ تبدیل شده و در حال بحران سازی است، خاطرنشان کرد: عملا خرید ماشین برای اقشار کم درآمد و کسانی که در گذشته با چند سال اندوخته کردن حقوق خود می توانستند خودرو بخرند به آرزو تبدیل شده است.

منبع: خانه ملت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها