کد خبر: 309895
|
۱۳۹۸/۰۳/۱۴ ۱۳:۱۸:۳۹
| |

نماینده مردم آذرشهر و اسکو در مجلس:

مبارزه با آمریکا و نظام سلطه‌ی جهانی از آرمان‌های امام راحل بود

محمداسماعیل سعیدی، نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: امام خمینی (ره) همواره نظریه‌های خود را عملیاتی می‌کردند در حالی که برخی از علما در طول تاریخ با وجود علم و نظریه نتوانستند نظریه‌های خود راعملیاتی کنند.

مبارزه با آمریکا و نظام سلطه‌ی جهانی از آرمان‌های امام راحل بود
کد خبر: 309895
|
۱۳۹۸/۰۳/۱۴ ۱۳:۱۸:۳۹

اعتمادآنلاین| محمداسماعیل سعیدی، نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با اشاره به شاخص‌ترین ویژگی‌های شخصیتی امام (ره)، گفت: اخلاص در عمل و خلوص نیت جزو بارزترین ویژگی حضرت امام بود، همچنین حضرت امام در مقابل دشمنان انقلاب قاطع، محکم و سخت و در عین حال در مقابل مردم خاضع و فروتن بودند.

وی با اشاره به مهم‌ترین آرمان‌های امام خمینی (ره)، اظهار کرد: شکل گیری نظام جمهوری اسلامی به عنوان نظامی متفاوت از نظام‌های سیاسی جهان و در جهت تحقق حاکمیت اسلام از مهم‌ترین آرمان‌های امام خمینی (ره) محسوب می‌شد که ایشان موفق شدند در زمان خاصی که جهان به دو قطب متفاوت تقسیم شده بود، نظام سیاسی جدیدی با عنوان جمهوری اسلامی تشکیل دهند.

وی با بیان این‌که شکست و فروپاشی نظام سلطه‌ی جهانی از دیگر آرمان‌های مهم امام خمینی (ره) بود، گفت: امام خمینی (ره) همواره معتقد بودند رژیم صهیونیستی در منطقه که به عنوان غده‌ی سرطانی است، باید نابود شود و نظام‌های سیاسی وابسته به آمریکا نیز اصلاح و دست آمریکا از منطقه کوتاه و قطع شود، اهمیت این موضوع به قدری بود که حضرت امام حتی آن را به طور صریح در وصیت نامه‌ی خود نیز بیان کردند.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امام (ره) در وصیت‌نامه‌ی خود به صیانت، حفظ و حراست همه از نظام جمهوری اسلامی و انقلاب همواره تاکید کردند، نباید هیچ موقع از توطئه‌ها و نقشه‌های شوم نظام سلطه و آمریکا غافل شویم، بلکه باید مبارزه را به طور مستمر ادامه دهیم؛ چرا که اگر از این موضوع غافل شویم، دشمنان موجودیت ما را از بین می‌برند.

وی مبارزه با آمریکا و نظام سلطه‌ی جهانی و فروپاشی نظام‌های وابسته به آن را از دیگر آرمان امام خمینی (ره) دانست و گفت: شکل گیری تمدن نوین اسلامی در ایران و تبدیل آن به الگوی جهانی از دیگر آرمان‌های حضرت امام بود.

سعیدی بیان کرد: حدود 98 درصد تحلیل‌گرها و شخصیت‌های سیاسی در جهان در دهه‌ی اول انقلاب، همگی معتقد بودند که انقلاب ایران وابسته به شخصیت حضرت امام(ره) است و چنانچه اتفاقی برای حضرت امام رخ دهد، انقلاب تدوام نخواهد داشت و نظام جمهوری اسلامی عاقبتی جز فروپاشی یا عدول از آرمان‌های امام را نخواهد داشت؛ اما انتخاب مقام معظم رهبری بلافاصله بعد از رحلت امام خمینی (ره)، باعث شد تمامی این تحلیل‌ها رنگ باخته و از بین بروند؛ چراکه مقام معظم رهبری همان مسیر امام را ادامه دادند.

وی ادامه داد: رهبری مقام معظم رهبری بعد از رحلت حضرت امام، باعث شد تحلیل گران در جهان از نظر و تفکرات خود مبنی بر این‌که انقلاب اسلامی بعد از رحلت امام تدوام نخواهد یافت، تجدید نظر کنند.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: بعد از رحلت حضرت امام(ره)، اتفاقاتی در هر مقطع و دهه، از جمله اتفاقات دهه‌ی 77، 78 و فتنه‌ی 88 برای نظام جمهوری رخ داد و مشکلاتی بر سر راه نظام به وجود آمد که می‌توانست آن را به فروپاشی کشانده و نظام سیاسی را با مشکلات جدی مواجه کند، ولی در مقابل این اتفاقات، رهبری با نقش بی بدیل به عنوان محور وحدت و دیده بان انقلاب، همواره راه صحیح را به مردم نشان داده و آن‌ها را به سمت مسیر و هدف صحیح هدایت کرده‌اند.

وی با اشاره به نقش مقام معظم رهبری پس از رحلت امام، گفت: بی شک اگر فردی با شخصیتی قاطع به عنوان رهبری انتخاب نمی‌شد، انقلاب اسلامی با مشکل جدی و کشور با مسائل امنیتی، سیاسی و اقتصادی جدی مواجه و اختلافات زیادی در بین مردم ایجاد می‌شد. مقام معظم رهبری در مقابل زیاده طلبی‌های غیرقانونی جریانات مختلف مقاومت کرده و هیچ زمانی عقب‌نشینی نکردند و همواره با اراده‌ای محکم در مقابل تهدیدات آمریکا ایستادگی کرده و مردم را به استقامت و پایداری دعوت کردند، در هر مقطع این ایستادگی‌ها باعث شد از بحران و گردنه‌های سخت عبور کنیم.

وی ادامه داد: شکل گیری تمدن نوین اسلامی و تبدیل آن به الگوی جهانی از دغدغه‌های مهم مقام معظم رهبری است که براساس آن در حوزه‌های مختلف اعم از عرصه‌های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی و فرهنگی توسعه‌ی متوازن رخ می‌دهد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که از ظرفیت مردم در جهت تحقق آرمان‌ها به خوبی استفاده نشده است، ادامه داد:در استفاده از ظرفیت مردم به ویژه جوانان باشور و با انرژی غفلت شده است، مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب خواستار بهره‌مندی از ظرفیت جوانان در بخش‌های مختلف هستند و معتقدند با روی کارآمدن جوانان در صحنه، گره‌های کور مشکلات حل خواهد شد، به همین دلیل همواره در این راستا به همراهی و همکاری، بازگشایی مسیر و ورود جوانان به میدان تاکید دارند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها