کد خبر: 309901
|
۱۳۹۸/۰۳/۱۴ ۱۳:۲۹:۰۰
| |

رحمانی‌فضلی در حاشیه بیست‌وپنجمین جلسه ستاد اطلاع‌رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور چه گفت؟

تأکید رحمانی‌فضلی در خصوص تقدیر از رسانه‌های فعال در عرصه اقتصادی/ در جنگ تحمیلی اقتصادی دشمن ضمن استقامت و مقاومت، منفعلانه عمل نکنیم

رحمانی فضلی گفت: در گزارش وزارت صنعت، معدن و تجارت از 80 قلم کالای اساسی موجود در بازار، حدود 50 درصد از اقلام روند کاهشی داشتند، در حدود 42 درصد روند ثابت و 7 تا 8 درصد آنها روند افزایشی داشتند اما باید تلاش کنیم این روند کاهشی متناسب با فضای اقتصادی کشور حفظ شود و مواردی که افزایشی هستند در یک نقطه تعادلی کنترل شود چرا که فشار بر مردم زیاد است.

تأکید رحمانی‌فضلی در خصوص تقدیر از رسانه‌های فعال در عرصه اقتصادی/ در جنگ تحمیلی اقتصادی دشمن ضمن استقامت و مقاومت، منفعلانه عمل نکنیم
کد خبر: 309901
|
۱۳۹۸/۰۳/۱۴ ۱۳:۲۹:۰۰

اعتمادآنلاین| رحمانی فضلی وزیر کشور در حاشیه بیست و پنجمین جلسه ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه جلسات ستاد اقتصادی هر هفته تشکیل می‌شود، گفت: در این جلسه گزارشی از دستگاه های عضو ستاد در خصوص مصوبات هفته های قبل داشتیم که نشان دهنده فعالیت خوب رسانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی در پاسخگویی و انعکاس خواسته ها و مطالبات مردم، رفع ابهامات و شبهات و همچنین اطلاع رسانی قابل اطمینان و موثق بود.

وی افزود: در این جلسه بحث ارزیابی رسانه‌ها مطرح شد و مقرر شد از رسانه هایی که موفق عمل کرده اند، در ستاد تقدیر و قدردانی شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، رئیس ستاد اطلاع‌رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور با اشاره به گزارش دستگاه‌های مختلف در این جلسه در خصوص تثبیت وضعیت بازار گفت: در گزارش وزارت صنعت، معدن و تجارت از 80 قلم کالای اساسی موجود در بازار، حدود 50 درصد از اقلام روند کاهشی داشتند، در حدود 42 درصد روند ثابت و 7 تا 8 درصد آنها روند افزایشی داشتند اما باید تلاش کنیم این روند کاهشی متناسب با فضای اقتصادی کشور حفظ شود و مواردی که افزایشی هستند در یک نقطه تعادلی کنترل شود چرا که فشار بر مردم زیاد است.


وزیر کشور با اشاره به اینکه نقش رسانه‌ها در تثبیت بازار بسیار مهم است، گفت: بازارسازی ها و قیمت گذاری های کاذب و سوری از جمله مواردی است که می‌تواند در افزایش قیمت‌ها نقش داشته باشد و هم دستگاه‌های اجرایی و هم متولیان رسانه باید این موارد را رصد و کنترل کنند.

دکتر رحمانی فضلی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه دشمن به وسیله عملیات روانی در صدد است تا مذاکره را مکمل تحریم قرار دهد، عنوان کرد: اصل کار دشمنان ضربه زدن، تحریم کردن و ایجاد تنش در کشور است و در این بین مذاکره را مطرح می کنند تا بتواند سناریوهای خود را کامل کنند و یک نوع انفعال در جامعه ایجاد کنند.

وی در همین راستا ادامه داد: دشمن تلاش دارد تا فعالیتهای بسیار خوبی که در عرصه عمومی از سوی مردم، در حوزه دولت و همه دستگاههای اجرایی وجود دارد و اصل مقاومت و استقامت را در حوزه مقابله با جنگ تحمیلی اقتصادی پیش می برد، از بین ببرند و ما باید تلاش کنیم دشمن در این مسیر ناکام شود.

وزیر کشور اضافه کرد: مقرر شد دستگاهها متناسب با برنامه ریزی ها، اصل را بر فعالیت و مقاومت اقتصادی و تولید بگذارند و هیچ نوع انفعالی نداشته باشیم. وی ادامه داد: در عرصه سیاسی و رسانه‌های بین‌المللی؛ اخبار و اطلاعات با نگاه‌ها و جهت گیری های مختلفی منتشر می شود و انتشار این اخبار و اطلاعات وقتی از طرف دشمنان باشد، با این رویکرد است که بر مقاومت ما اثر بگذارد.

رئیس ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور افزود: کالاهای اساسی به عنوان یکی از موضوعات اصلی ستاد مجدداً مورد بحث قرار گرفت دستگاه‌ها در این زمینه گزارش دادند و هیچ گونه نگرانی در خصوص کالاهای اساسی نداریم. تولید، حمل، ذخیره سازی و توزیع کالاهای اساسی به خوبی در کشور در حال انجام است.

وی ادامه داد: در این جلسه بحث نرخ ارز و روند کاهشی آن نیز مطرح شد. با توجه به گزارش بانک مرکزی و همچنین تحرکاتی که در عرصه بین المللی و منطقه ای در حال جریان است و همچنین فروش نفت و تامین ارز و برگشت مناسب به آن، نشان دهنده آن است که این روند کاهشی خواهد بود.


وزیرکشور در پایان ضمن قدردانی از حضور پرشور مردم ایران در راهپیمایی روز قدس گفت: ملت ایران یک بار دیگر نشان دادند که بنا بر مقاومت و استقامت و حمایت و پشتیبانی از مظلومین و مستضعفین جهان به خصوص مردم فلسطین است. در همین شرایط با توجه به اینکه معامله قرن و تشکیل دولت در رژیم صهیونیستی و فلسطین اشغالی به تعویق افتاد، موجب شد در روند فعالیت‌ها و اقدامات و جریانات سیاسی دشمنان ثبات زیادی نباشد اما آنها بی ثباتی ها را در پس تبلیغات و عملیات روانی عظیم رسانه ها پنهان می‌کند و در این بین مردم ما با تجربه و علم و بینش سیاسی و عمیقی که در این چهل سال به دست آورده اند، حتماً فریب این تبلیغات را نخواهند خورد و ما هم با توکل به خدا و لطف ملت عظیم ایران که همواره پشتیبان انقلاب و دولت بودند و هدایت های رهبری و تلاش‌های دولت از این مراحل عبور خواهیم کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها