آماده سازی محوطه 750 هکتاری محدوده حرم مطهر برای حضور زائران

سعید خال، مدیر عامل سازمان بهشت زهرا(س) با بیان اینکه آخرین هماهنگی ها با نهادها و دستگاه های اجرایی انجام شده است، گفت: محوطه 750 هکتاری سازمان بهشت زهرا(س) و حرم امام از هر حیث آماده حضور زائران رهبر انقلاب است.

آماده سازی محوطه 750 هکتاری محدوده حرم مطهر برای حضور زائران
کد خبر: 309941
|
۱۳۹۸/۰۳/۱۴ ۱۵:۳۲:۰۵

اعتمادآنلاین| سعید خال، مدیر عامل سازمان بهشت زهرا(س) در بازدید از ستاد شهرداری تهران در مراسم بزرگداشت سی امین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) گفت: در راستای تحقق سیاست های شهرداری تهران و مسئولیتی که به معاونت خدمات شهری داده شد، سازمان بهشت زهرا(س) و شهرداری حرم مطهر از یک ماه گذشته به عنوان مکانی که این رویداد مهم در آن اجرا می شود، برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام و ایجاد ستادهای فرعی را پیگیری کرد.

وی افزود: محوطه 750 هکتاری سازمان بهشت زهرا(س) و حرم حضرت امام خمینی(ره) از هر حیث آماده حضور زائران رهبر انقلاب است.


مدیر عامل بهشت زهرا(س) عنوان کرد: ارائه خدماتی از قبیل نظافت، رسیدگی به فضای سبز، پیش بینی مباحث زیر ساختی، ترافیکی، آب، تاسیسات و ... انجام شده و آماده حضور مردم هستیم.


خال ادامه داد: آخرین هماهنگی ها با نهادها و دستگاه های اجرایی از جمله آتش نشانی، اورژانس، هلال احمر، بسیج سپاه، ارتش، نیروی انتظامی و تمامی نهادهای دخیل انجام شده است.


وی در خصوص دیگر اقدامات سازمان بهشت زهرا(س) گفت: آماده سازی 2600 چشمه سرویس بهداشتی، برپایی 15 ایستگاه صلواتی، ایستگاه های «از من بپرسید»، ایستگاه ستاد گمشدگان، شاتل های برقی مخصوص مهمان های خارجی، مفروش کردن 25 هزار متر مربع از صحن های حرم، کاشت گل و گیاه و توسعه فضای سبز به ویژه ورودی شرقی که امسال بازگشایی می شود، نصب 500 تابلوی اطلاع رسانی تعیین مسیر، استقرار 20 دستگاه مه پاش و ... جهت رفاه بیشتر هم وطنان انجام شده است.


مدیر عامل سازمان بهشت زهرا(س) تصریح کرد: از صبح که در بازدیدها حضور داریم تمام مسئولین لشکری و کشوری از اقدامات شهرداری تهران، ابراز رضایت کردند.

برپایی بیمارستان صحرایی 10 تخته در حرم مطهر

امیر حاجی نور محمدی معاون پیشگری و بهداشت شرکت شهر سالم و قائم مقام بیمارستان صحرایی گفت: برای رفاه بیشتر زائرین در مراسم بزرگداشت سی امین سالگرد ارتحال حضرت امام خمیمی(ره) از روز گذشته بیمارستان صحرایی 10 تخته در حرم مطهر بنیان گذار انقلاب برپا شده است.


وی با بیان اینکه در این بیمارستان تخت مناسب بستری، اورژانس و PR وجود دارد، افزود: حدود 12 آمبولانس در این بیمارستان صحرایی مستقر است که در خصوص انتقال بیماران از این مرکز به مراکزی که اورژانس تهران هماهنگ کرده است، امداد رسانی می کنند.


معاون پیشگری و بهداشت شرکت شهر سالم ادامه داد: چهار پزشک عمومی، یک متخصص طب کار، چهار پزشک خانم، 12 پرستار، 14 تکنسین فوریت های پزشکی و تعدادی از نیروهای پشتیبانی در این بیمارستان حضور دارند.


حاجی نور محمدی در خصوص تعداد مراجعین به این بیمارستان صحرایی، عنوان کرد: تاکنون 388 نفر مراجعه کرده اند که فقط 4 نفر از آن‌ها به مراکز درمانی دیگر منتقل شدند.


وی با اشاره به اینکه تا پایان امروز بیمارستان صحرایی ستاد بزرگداشت سی امین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) برقرار است، افزود: نیروهای شرکت شهر سالم از روز گذشته در بیمارستان مستقر شده اند و تا زمانی که آخرین زائر در حرم حضور داشته باشد، خدمات رسانی انجام می‌شود.


حاجی نورمحمدی یکی از وظایف شرکت شهر سالم در ستاد بزرگداشت ارتحال امام خمینی(ره) را پایش آب و غذا عنوان کرد و گفت: با هماهنگی وزارت بهداشت هفت نفر از کارشناسان این شرکت پیش از توزیع، کیفیت غذاها را پایش می کنند. همچنین تمام چشمه‌های آب بررسی و گزارش‌های آن پیش از حضور زائران اعلام شده است.

منبع: شهرنوشت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها