کد خبر: 309945
|
۱۳۹۸/۰۳/۱۴ ۱۵:۴۱:۵۰
| |

سخنگوی انصارالله یمن:

تحرکات عربستان و امارات در المهره و سقطری اشغالگری و توسعه‌طلبی است

محمد عبدالسلام، سخنگوی جنبش مردمی انصارالله یمن در توئیتی اعلام کرد: تحرکات عربستان و امارات در المهره و سقطری اشغالگری و توسعه طلبی است.

تحرکات عربستان و امارات در المهره و سقطری اشغالگری و توسعه‌طلبی است
کد خبر: 309945
|
۱۳۹۸/۰۳/۱۴ ۱۵:۴۱:۵۰

اعتمادآنلاین| محمد عبدالسلام، سخنگوی جنبش مردمی انصارالله یمن درباره اقدامات نظامی عربستان و یمن در دو استان المهره و سقطری توییت کرد: این اقدامات نظامی ماهیت جنگ علیه یمن را افشا کرده و نشان می‌دهد که این جنگ برای اشغالگری و توسعه طلبی است و نیروهای مزدور به بهانه بازسازی به این مناطق که از درگیری‌ها دور هستند، نفوذ می‌کنند اما گروه‌های مردمی مختلف یمنی با این ادعاهای دروغین فریب نمی‌خورند.

به گزارش شبکه خبری الجزیره، یک رهبر کمیته تحصن در استان المهره واقع در شرق یمن اعلام کرد: نیروهای مسلح قبایل شرق یمن روز دوشنبه با نیروها و خودروهای زرهی عربستانی که به سوی این استان به راه افتاده بودند، مقابله کرده و آنها را مجبور به عقب نشینی کردند.

خبرگزاری آناتولی ترکیه به نقل از سالم بلحاف، مسئول کمیته اطلاع رسانی المهره اعلام کرد: یگانی از نیروها و خودروهای زرهی عربستانی از پایگاه الخالدیه واقع در استان حضرموت با هدف نفوذ به استان المهره به حرکت درآمدند اما قبایل المهره به آنها اجازه چنین کاری را ندادند و در ادامه یگان نظامی عربستان را مجبور به بازگشت به پایگاه‌شان کردند.

عربستان از اواخر 2018 نیروهای خود را به بهانه تقویت امنیت و مبارزه با قاچاق اسلحه به المهره روانه می‌کند. استان المهره تا 160 کیلومتر نوار ساحلی دارد. در این استان دو گذرگاه زمینی با کشور عمان و یک بندر دریایی به نام نشطون دارد.علاوه بر عربستان، امارات نیز لانه‌های جاسوسی در المهره دارد.

مجله نشنال اینترست آمریکا به تازگی در گزارشی درباره اقدامات عربستان و امارات در این استان یمن و هدف قرار دادن عمان نوشت: عربستان تصمیم دارد پنج هزار سرباز را در مرزهای مشترک یمن-عمان مستقر کرده و هزاران تن از اعضای شاخه القاعده در شبه جزیره عربی و نیز سلفی‌های افراطی را به آنجا اعزام کند، امارات نیز به فعالیت‌های اطلاعاتی خود در المهره ادامه می‌دهد.

این مجله در ادامه نوشت، تعدادی از اعضای القاعده پس از توافق با امارات برای خروج از حضر موت در سال 2017 وارد المهره شده و تعداد دیگری از آنها از ابین آمدند. امارات نیروهای وابسته به شورای انتقالی جنوب که تحت حمایت ابوظبی هستند را فراخوانده و از آنها خواست از سایر گروه‌های یمنی مستقل شوند.

روزنامه ایندیپندنت انگلیس سال گذشته در گزارشی نوشت، امارات جزیره سقطری را اشغال کرده و تلاش دارد آن را به خاک خود ملحق کند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها