کد خبر: 309972
|
۱۳۹۸/۰۳/۱۴ ۱۶:۳۳:۱۵
| |

روزنامه الاهرام مصر:

قدرت موشکی ایران، آمریکا را پای میز مذاکره خواهد نشاند

روزنامه مصری الاهرام تاکید کرد قدرت موشکی و همچنین نیروی دریایی و پهپادی ایران کافی است تا آمریکا را پای میز مذاکره با ایران نشاند.

قدرت موشکی ایران، آمریکا را پای میز مذاکره خواهد نشاند
کد خبر: 309972
|
۱۳۹۸/۰۳/۱۴ ۱۶:۳۳:۱۵

اعتمادآنلاین| روزنامه الاهرام مصر در یادداشتی به قلم ژنرال «محمد قشقوش»، کارشناس نظامی این کشور تاکید کرد قدرت نظامی ایران، آمریکا را از عملیات نظامی بازداشته است.

الاهرام نوشت: «در راستای تشدید تنش میان ایران از یک سو و آمریکا و متحدان منطقه‌ای آن بخصوص عربستان از سوی دیگر، پس از اینکه آمریکا ادوات و افراد نظامی خود را به منطقه فرستاد، ایران هم لحن تهدید را شدیدتر کرد. مثل اینکه گفت که موشک‌های خود را از طریق کشتی‌های مستقر در خلیج فارس، پرتاب می‌کند یا یکی از سلاح‌های سرّی جدید خود را بکار خواهد گرفت».

این روزنامه مصری ایران را بزرگ ترین قدرت موشکی در منطقه خوانده و گفت: «برد موشک‌های ایرانی از سیصد کیلومتر تا یک هزار و صد و پنجاه کیلومتر است به نحوی که همه کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس را با همه ثروت‌های آن پوشش می‌دهد و حتی اگر بیشتر موشک‌ها رهگیری و سرنگون شود اما آنچه که اصابت کند برای نابودی این کشورها کافی است».

به عقیده نویسنده ایران از یک نیروی دریایی قدرتمندی هم در مقایسه کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس برخوردار است بخصوص زیردریایی‌های پیشرفته‌ای که بومی ساز است. ایران همچنین شمار زیادی از پهپادهای دور برد و راهبردی در اختیار دارد که مثل یک قدرت انفجاری دوربرد کار می‌کند و رهگیری آن دشوار است. بنابراین همین تهدید ایران می‌تواند در نهایت ترامپ را پای میز گفت‌و‌گو با رهبران ایران بنشاند .

الاهرام در ادامه افزود: «بنابراین در شرایطی که احتماع وقوع جنگ و تشدید بحران بسیار کم رنگ است انتظار می‌رود که دو طرف گفت‌وگوی سیاسی را بپذیزند و احتمالا به شکلی غیرمستقیم و از طریق میانجی‌هایی مثل سوئیس و عراق یا عمان وارد مذاکره شوند».

در پایان این مقاله آمده است: «مطمئنا ایران در هر مذاکره‌ای علاوه بر درخواست برای رفع نهایی تحریم‌های اقتصادی خواهان این است که در آینده تهدیدی علیه آن صورت نگیرد و نظامیان آمریکایی از خلیج (فارس) خارج شوند. نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از لیست تروریسم خارج شود و سپاه پاسداران را نیروی شریک در مسائل منطقه قرار داده و آن را به عنوان یک قدرت منطقه ای کارساز نادیده نگیرد».

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها