دانش‌آموزان،سفیران بسیج ملی کنترل فشارخون برای والدینشان

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی ایران با تاکید بر بخش آموزش در مدارس گفت: یک دانش‌آموز برای ما فقط یک دانش‌آموز نیست بلکه یک خانواده است چراکه از طریق او می‌توانیم به خانواده نفوذ کرده و مباحث آموزشی را از این طریق نیز به خانواده‌ها انتقال دهیم.

دانش‌آموزان،سفیران بسیج ملی کنترل فشارخون برای والدینشان
کد خبر: 309994
|
۱۳۹۸/۰۳/۱۵ ۰۸:۰۹:۴۷

اعتمادآنلاین گل‌محمدی ضمن تاکید بر لزوم توجه بیشتر به مباحث آموزشی در زمینه آگاهی از وضعیت فشارخون در بین افراد گفت: طبق برنامه‌های بسیج ملی کنترل فشار خون دو برنامه داریم که یکی مربوط به اندازه گیری فشارخون افراد بالای 30 سال و دیگری ارائه مباحث آموزشی به افراد زیر 30 سال است.

وی با اشاره به انجام پویشی در سال 95 که در آن مشخص شد علی‌رغم تصورات موجود که گمان می‌کردند بیشتر افراد نسبت به فشارخون خود آگاهی دارند اما اینگونه نبود، گفت: برخلاف تصور ما بیشتر افراد نسبت به فشار خون خود ناآگاه بودند که از این طیف افراد درصد بیشتری به مردان اختصاص می‌یابد.

وی افزود: برای انجام اقدامات آموزشی در نظر داریم تا پس از اجرای کمپین به سراغ گروه‌های سنی کمتر و بویژه دانش‌آموزان برویم. در همین راستا در جلسه‌ای که با استانداری تهران داشتیم با مسئولان آموزش و پرورش تهران صحبت کردیم و آنها نیز موافق ارائه مباحث آموزشی در مدارس تهران و شهرستان‌های حومه بودند.

مدیر پیش‌گیری و مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی ایران با تاکید بر بخش آموزش بویژه در مدارس گفت: یک دانش‌آموز برای ما فقط یک دانش‌آموز نیست بلکه یک خانواده است چراکه از طریق او می‌توانیم به خانواده نفوذ کرده و مباحث آموزشی را از این طریق نیز به خانواده‌ها انتقال دهیم. به همین دلیل است که دانش‌آموزان را سفیران سلامت خود در دل خانواده معرفی می‌کنیم.

وی در ادامه با اشاره به لزوم همکاری بین بخشی برای اجرای هرچه بهتر بسیج ملی کنترل فشارخون اظهار کرد: در همین راستا یکی از بازوهای مکمل ما در این برنامه، حوزه طب سنتی علمی و تأیید شده وزارت بهداشت است. از تمام مطب‌ها و مراکزی که اقدام به ارائه خدمات در این بخش می‌کنند تقاضای همکاری کرده‌ایم و آنها هم اعلام آمادگی کرده‌اند تا یکی از ایستگاه‌های ما برای این بسیج باشند و راه ارتباطی ما با مردم از طریق آنها برقرار باشد.

وی در پایان گفت: این بسیج ملی تا اواسط تیر ماه ادامه خواهد داشت و از آنجایی که طبق پویش انجام شده در سال 95 متوجه شدیم بیشتر افرادی که نسبت به فشارخون خود ناآگاه هستند را مردان تشکیل می‌دهند برآن شدیم تا در هفته جهانی سلامت مردان که اواخر خردادماه برگزار می‌شود آموزش‌های اختصاصی‌تری به مردان بدهیم تا در راستای توانمند سازی و آگاهی سازی آنها نسبت به گذشته موفق‌تر عمل کنیم.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها