کد خبر: 310005
|
۱۳۹۸/۰۳/۱۵ ۰۸:۵۳:۰۲
| |

اصلاح، نیاز اصلی شبکه توزیع کالا و خدمات کشور

عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: شبکه توزیع کالا و خدمات کشور نواقص متعددی دارد که برای تثبیت بازار و ساماندهی موثر دوکفه عرضه و تقاضا نیاز است که اصلاحات لازم در آن صورت پذیرد.

اصلاح، نیاز اصلی شبکه توزیع کالا و خدمات کشور
کد خبر: 310005
|
۱۳۹۸/۰۳/۱۵ ۰۸:۵۳:۰۲

اعتمادآنلاین| محمد حسینی افزود: 14 میلیارد دلار ارز برای تامین کالاهای اساسی به دولت داده شده اما، هنوز بخشی از کالا با خرید هیجانی کاستی مقطعی و یا ایجاد صفوف طولانی برای تهیه مواجه است که این وجود نواقصی در شبکه توزیع را نشان می دهد.

وی اظهار داشت: هیچ مشکلی در تامین مایحتاج ضروری مردم وجود ندارد ام، ا برخی ضعف ها در شبکه توزیع کشور موجب شده که در مقاطعی شرایط امن برای واسطه ها و سودجویان ایجاد شود و زمینه سوء استفاده از شرایط مهیا اید که باید با تیزبینی مجلس و دولت این معضلات حل شود.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بر اساس حکم تبصره 7 در قانون برتامه و بودجه باید ساماندهی اصولی از طریق توزیع کارت الکترونیکی و کالابرگ برای اقلام ضروری مردم اجرایی شود.

حسینی ادامه داد: 2 نشست در این راستا برگزار شده و باید شرایطی ترسیم شود تا بعد از ماه مبارک رمضان دولت و مجلس شورای اسلامی در قالب برنامه هدفمند و کارت الکترونیکی توزیع کالا ثبات بازار را ساماندهی و تقویت کنند.

وی یادآور شد: تمامی مشکلات اقتصادی کشور ناشی از تحریم نیست بلکه برخی سیاست های غلط در سال های قبل توان رقابت پذیری تولید را کم کرده و از سویی نیز ضعف های موجود در نظام بانکی چرخش موثر پول در راستای تولید و صنعت را ندارد.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: استفاده از توان دانش فنی، نیروهای تحصیل کرده، روحیه مقاومت در کشورو بها دادن به بخش خصوصی و مردمی یک شعار نیست بلکه با اجرایی کردن این موضوعات است که می توان جراحات اقتصادی را ترمیم کرد و از شرایط سخت کنونی بیرون آمد.

استان مرکزی هفت کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارد که یک کرسی ان مربوط به حوزه انتخابیه تفرش، آشتیان و فراهان است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها