اهمیت تأثیر تبلیغات بر اقیانوس استارتاپ‌ها

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اعلام این‌که 10 درصد از کل ترافیک بین‌الملل اینترنت ایران، مربوط به تبلیغات است، از اهمیت تأثیر تبلیغات در این فضا برای کسب‌وکارهای نوپا خبر داد.

اهمیت تأثیر تبلیغات بر اقیانوس استارتاپ‌ها
کد خبر: 310024
|
۱۳۹۸/۰۳/۱۵ ۰۹:۴۴:۱۶

اعتمادآنلاین| تبلیغات آنلاین یکی از مؤثرترین روش‌ها برای کسب‌وکارهای مختلف است تا بتوانند میزان دسترسی خود را افزایش دهند، مشتریان جدیدی پیدا کنند و جریان درآمدی خود را تنوع ببخشند.

در حالی که گزینه‌های زیادی برای تبلیغات وجود دارد (از جمله روش PPC که به معنای پرداخت به ازای هر کلیک است و تبلیغ‌کنندگان هر زمان که یکی از تبلیغاتشان را کلیک می‌کنند، هزینه‌ای می‌پردازند و یا روش نمایش آنلاین تبلیغات و حتی تبلیغاتی که در اپلیکیشن‌ها به نمایش گذاشته می‌شود)، تبلیغات آنلاین می‌تواند کسب‌وکارهای نوپا را دچار دگرگونی کند.

تبلیغات، اقیانوس آبی شرکت‌های نوپا

در این راستا امیر ناظمی - رئیس سازمان فناوری اطلاعات- با انتشار تصویر زیر، در توئیتر نوشت: تحلیل ترافیک بین‌الملل اینترنت کشور شاخص مناسب رفتار کاربران ایرانی و شناسایی فرصت‌هاست. 10 درصد از کل ترافیک مربوط به تبلیغات است. شاخصی که نشان می‌دهد همچنان حوزه تبلیغات، یک اقیانوس آبی برای شرکت‌های نوپا است و البته نیاز زیادی به رفع موانع نیز دارد.

به گزارش ایسنا، عبارت اقیانوس آبی اولین بار در سال 2005، در کتاب راهبرد اقیانوس آبی مطرح شد که نتیجه دو دهه تحقیق و مطالعه روی بیش از 150 حرکت استراتژیک دنیا در بیش از 30 صنعت متفاوت در طی 100 سال گذشته است. این رویکرد به‌کارگیری پیروی هم‌زمان از دو نوع استراتژی تمایز و استراتژی کاهش هزینه است و در عین حال مجموعه‌ای از روش‌ها و ابزارهای مدیریتی برای ایجاد یک فضای بازار جدید و بی‌رقیب را در اختیار سازمان‌ها قرار می‌دهد.

نویسندگان کتاب راهبرد اقیانوس آبی معتقد هستند که تنها راه پیروزی در رقابت، توقف تلاش برای پیروزی در رقابت است و به جای ورود به رقابت خونین در اقیانوس سرخ، باید وارد فضای بازار نامحدود اقیانوس‌های آبی شد و دست به خلق تقاضا زد. بازاری که در آن هنوز قواعد بازی مشخص نشده است و فرصتی برای رشد بسیار سودآور وجود دارد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها