کد خبر: 310042
|
۱۳۹۸/۰۳/۱۵ ۱۱:۱۹:۴۹
| |

هشدار مخالفان سودانی نسبت به مداخله کشورهای عربی در امور داخلی کشورشان

ائتلاف دموکراتیک وکلای مدافع سودان که یکی از گروه‌های اصلی مخالف در سودان است از برخی از کشورهای عربی خواست در امور داخلی سودان دخالت نکرده و حمایت خود را از شورای نظامی حاکم متوقف کنند.

هشدار مخالفان سودانی نسبت به مداخله کشورهای عربی در امور داخلی کشورشان
کد خبر: 310042
|
۱۳۹۸/۰۳/۱۵ ۱۱:۱۹:۴۹

اعتمادآنلاین| اظهارات این ائتلاف به نظر می‌رسد خطاب به عربستان، امارات و مصر است که تحلیل گران معتقدند این کشورها پس از براندازی عمر البشیر رئیس جمهور مخلوع سودان در ماه آوریل به دنبال تقویت نفوذ خود در این کشور هستند.

ائتلاف دموکراتیک وکلای مدافع که برخی از جمعیت مشاغل سودان است اعلام کرد: از برخی از کشورهای عربی می‌خواهیم دست از سودان و حمایت از شورای نظامی و تحکیم ستونهای حکومت این شورا با هدف حفظ و حمایت از آن در راستای منافع خود دست بردارند؛ منافعی که به سودان و مردمش آسیب می‌زند.

این ائتلاف همچنین از دولت‌های بیگانه خواست در خصوص حمله نیروهای امنیتی به اردوگاه اعتصاب در خارطوم طی روز دوشنبه موضع قاطعی اتخاذ کنند؛ حمله‌ای که منجر به کشته شدن 60 تن و زخمی شدن صدها تن دیگر شد.

هزاران سودانی روز سه شنبه پس از نماز عید فطر در خارطوم و دیگر شهرهای سودان دست به تظاهرات زده و تصمیمات شورای نظامی حاکم را محکوم و شعارهایی در راستای براندازی آن سر دادند. این تظاهرات یک روز پس از آن انجام شد که در جریان تلاش نیروهای امنیتی برای متوقف کردن اعتصاب کنندگان در برابر مقر فرماندهی ارتش 60 تن کشته و صدها تن دیگر زخمی شدند و جمعیت شاغلین سودان در پی این اقدام خواستار اعتصاب و برگزاری نماز در میادین خارطوم شد.

نیروهای اعلام آزادی و تغییر در سودان روز دوشنبه توقف مذاکره با شورای نظامی انتقالی و شروع اعتصاب سراسری و نافرمانی مدنی از روز دوشنبه را اعلام کردند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها