توافقنامه حذف دلار از مبادلات تجاری چین و روسیه

رئیس‌جمهور چین گفت: مسکو و پکن توافقنامه‌ای امضا می‌کنند که بر اساس آن از ارز‌های ملی در تبادلات تجاری استفاده خواهند کرد.

توافقنامه حذف دلار از مبادلات تجاری چین و روسیه
کد خبر: 310134
|
۱۳۹۸/۰۳/۱۵ ۱۶:۱۲:۰۰

اعتمادآنلاین| «شی جینپینگ» رییس‌جمهور چین که برای گفتگو با رییس‌جمهور روسیه وارد مسکو شده است، اعلام کرد: روسیه و چین توافقنامه‌ای امضا خواهند کرد که بر اساس آن دلار از مبادلات تجاری دو کشور حذف و ارز‌های ملی روسیه و چین جایگزین می‌شود.

همزمان با اظهارات رییس‌جمهور چین، فرمان اجرایی دولت روسیه برای امضای توافقنامه مربوط به انجام مبادلات تجاری و بازرگانی با ارز‌های ملی در پورتال رسمی اطلاعات حقوقی این کشور منتشر شد.

براساس پیش‌نویس این توافقنامه که به عنوان سند دولتی مورد تایید قرار گرفته است، همه پرداخت‌های مالی برای صادرات و واردات کالا، خدمات و سرمایه‌گذاری مستقیم بین موسسات اقتصادی فدراسیون روسیه و جمهوری خلق چین، بر اساس اقدامات بین‌المللی و قوانین ایالتی احزاب با استفاده از روبل به عنوان ارز ملی روسیه، و یوان به عنوان ارز ملی چین انجام خواهد شد. در همین حال انتخاب هزینه پرداخت و روش حل و فصل توسط مسئولین اقتصادی به طور مستقل توافق خواهد شد.

«شی جینپینگ» رییس جمهور چین برای گفتگو با «ولادیمیر پوتین» رییس جمهور روسیه و شرکت در اجلاس سالانه اقتصادی سن پترزبورگ، امروز وارد مسکو شده است.

رییس جمهور چین در بدو ورود به مسکو گفت: کشورش انتظار دارد سفر او به روسیه بسیار سودمند و موجب انگیزه در توسعه پرسرعتروابط بین مسکو و پکن باشد.

وی افزود: قرارداد‌های همکاری دوجانبه‌ای که در این سفر به امضا خواهد رسید، به عنوان یک محرک قوی در خدمت توسعه روابط دو کشور است. او همچنین سیاست موسوم به فشار حداکثری آمریکا ضدایران و احیای تحریم‌ها را عامل شدت گرفتن تنش‌ها در منطقه عنوان کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها