کد خبر: 310148
|
۱۳۹۸/۰۳/۱۵ ۱۶:۵۹:۴۵
| |

در دیدار با سفیر آکردیته ایران انجام گرفت؛

تاکید وزیر خارجه نپال بر توسعه روابط با ایران

وزیر امور خارجه نپال گفت: ایران را کشور مهمی در آسیای غربی می‌دانیم و خواهان توسعه روابط در همه زمینه‌ها به ویژه بخش‌های اقتصادی و گردشگری هستیم.

تاکید وزیر خارجه نپال بر توسعه روابط با ایران
کد خبر: 310148
|
۱۳۹۸/۰۳/۱۵ ۱۶:۵۹:۴۵

اعتمادآنلاین| «علی چگنی» سفیر جدید آکردیته جمهوری اسلامی ایران که جهت تسلیم استوارنامه و گفت‌وگو با مقامات سیاسی، اقتصادی و بخش خصوصی این کشور به کاتماندو پایتخت نپال سفر کرده است در ادامه دیدارهای خود، با وزیر خارجه، قائم مقام او و مسئولان اتاق بازرگانی نپال ملاقات و گفت‌و‌گو کرد.

وزیر امور خارجه نپال، روابط دو کشور را تاریخی و تمدنی توصیف کرده و براهمیت ایران در منطقه آسیای غربی تاکید کرد.

او در این‌ دیدار خواستار ارتقای روابط دو کشور در عرصه های گردشگری، بازرگانی، سرمایه گذاری و استفاده از تجارب ارزشمند ایران در سد و نیرگاه سازی، استخراج معادن شد.

همچنین در دیدار با قائم مقام وزارت امور خارجه، طرفین موافقت کردند تا در خصوص تشکیل کمیته مشورتی سیاسی بین وزارت امور خارجه دو کشور همکاری کنند.

امضای اسناد و یادداشت تفاهم‌ها در زمینه‌های قضایی، اجتناب از اخذ مالیات مضاعف، سرمایه گذاری مشترک و همکاری در خصوص مبارزه با مواد مخدر و قاچاق انسان از دیگر محورهای تبادل نظر هیات‌های دو کشور بود.

سفیر جدید کشورمان در کاتماندو در ملاقات با مقامات اتاق بازرگانی در خصوص صدور خدمات فنی و مهندسی، صنایع غذایی، پتروشیمی و راههای توسعه آنها... بحث و گفت‌وگو شد.

علی چگنی سفیر کشورمان در دهلی نو است و همزمان سفیر آکردیته جمهوری اسلامی ایران در نپال است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها