معاون آموزشی وزارت بهداشت خبر داد:

برداشتن گام‌های موثر در کنترل شیوع فشار خون بالا در سطح ملی و استانی

باقر لاریجانی، معاون آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به بحث پیمایش ملی عوامل خطر بیماری های غیر واگیر در زمینه کنترل شیوع فشار خون بالا از وجود اطلاعات مربوط به فشار خون در سطوح ملی و استانی خبر داد.

برداشتن گام‌های موثر در کنترل شیوع فشار خون بالا در سطح ملی و استانی
کد خبر: 310210
|
۱۳۹۸/۰۳/۱۶ ۱۰:۵۳:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ باقر لاریجانی، معاون آموزشی وزارت بهداشت و نایب رییس کمیته ملی پیشگیری و کنترل بیماری های غیر واگیر با اشاره به اقدامات انجام شده در بحث کنترل شیوع فشار خون بالا در سطوح ملی و استانی بیان داشت: در پیمایش ملی عوامل خطر بیماری‌های غیرواگیر، میزان شیوع فشارخون بالا در بین افراد 18 سال و بالاتر در سطح ملی در بین مردان و زنان شهری به ترتیب 25 و 26.5 درصد و در مردان و زنان روستایی به ترتیب 25 و 30 درصد می باشد.

معاون آموزشی وزارت بهداشت، درصد شیوع فشار خون بالا را با در نظر گرفتن هر دو جنس زن و مرد در بخش شهری 30 درصد و در بخش روستایی 27 درصد ذکر کرد.

وی با اشاره به نظام رتبه بندی براساس شیوع استاندارد شده سنی میزان فشار خون بالا افزود: در بین مردان، استان کردستان دارای بیشترین و استان زنجان دارای کمترین میزان شیوع فشار خون بالا در سطح استانی هستند.

به گزارش وبدا، لاریجانی همچنین به میزان شیوع فشار خون بالا در بین زنان براساس این رتبه بندی اشاره کرد و افزود: در سطح استانی، استان‌های لرستان و فارس دارای بیشترین و کمترین فشار خون بالا در کشور هستند.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها