کدام استان‌ها بیشترین تورم را در اردیبهشت ثبت کردند؟

اتاق بازرگانی تهران در جدیدترین گزارش خود شاخص تورم در استان‌های مختلف کشور را در سه حوزه تورم نقطه به نقطه، تورم ماهانه و تورم 12 ماهه منتهی به اردیبهشت را بررسی کرده است.

کدام استان‌ها بیشترین تورم را در اردیبهشت ثبت کردند؟
کد خبر: 310253
|
۱۳۹۸/۰۳/۱۶ ۱۵:۰۳:۴۰

اعتمادآنلاین| بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته در شاخص تورم کل، در حوزه تورم نقطه به نقطه بالاترین تورم به استان بوشهر با بیش از 65 درصد اختصاص یافته است و پس از آن کردستان و خراسان جنوبی با 63 درصد در رده‌های بعدی هستند.

پایین‌ترین تورم ثبت شده در این حوزه نیز به هرمزگان با 43، قم با 44 و اصفهان و فارس با 45 درصد اختصاص یافته است. استان تهران نیز در حوزه تورم نقطه به نقطه عدد 50 درصد را به ثبت رسانده است.

در حوزه تورم ماهانه (اردیبهشت) بالاترین نرخ به ایلام با چهار درصد اختصاص یافته و پس از آن نیز سیستان‌وبلوچستان با 3.2 و زنجان با سه درصد قرار دارند. کمترین تورم ماهانه در استان هرمزگان با سه دهم درصد و لرستان، همدان و فارس با شش دهم درصد ثبت شده است. تهران نیز در این دوره تورم ماهانه 1.6 درصدی را تجربه کرده است.

در حوزه تورم 12 ماهه منتهی به اردیبهشت کردستان با 41، چهارمحال‌بختیاری با 40.5 و ایلام با 40.3 بیشترین تورم را داشتند.

در پایین‌ترین تورم‌ها نیز سه استان قم، هرمزگان و کرمان با قرار گرفتن در مرز 28 تا 29 درصد تورم حضور دارند. تهران در این شاخص، تورم 35 درصدی را پشت سر گذاشته است.

در بررسی تغییر قیمت خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات نیز تمامی استان‌ها بررسی شده‌اند که در حوزه نقطه به نقطه (مقایسه اردیبهشت امسال با مدت مشابه سال گذشته) بوشهر با 103، چهارمحال‌بختیاری با 90 و مرکزی با 88 درصد بالاترین تورم را داشته‌اند.

استان‌های زنجان، قم و همدان پایین‌ترین تورم نقطه به نقطه در این شاخص را ثبت کرده‌اند و تهران تورمی 81 درصدی داشته است.

در حوزه تورم ماهانه قیمت خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات بالاترین عدد به ایلام با حدود چهار درصد تورم اختصاص یافته و در میان پایین‌ترین تورم‌ها در این حوزه نیز بوشهر با منفی 4.8 درصد بهترین وضعیت را داشته است. تهران نیز در این شاخص، تورم منفی 0.9 درصدی را ثبت رسانده است.

در تورم 12 ماهه قیمت خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات نیز بوشهر با 61، چهارمحال‌بختیاری با 58 و خوزستان با 54 درصد قرار دارند و در میان استان‌های با نرخ پایین تورم نیز زنجان 42، سمنان 46 و کرمان 46 درصد تورم داشته‌اند. تهران نیز در این مدت در حوزه تورم خوراکی‌ها و آشامیدنی‌ها در بازه منتهی به اردیبهشت تورمی 50 درصدی را تجربه کرده است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها