کد خبر: 310460
|
۱۳۹۸/۰۳/۱۷ ۱۳:۱۲:۰۷
| |

سیداسماعیل موسوی، دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات وزارت کشور:

ممکن است مقامات دیگری هم از سمت خود کناره‌گیری کرده باشند/ زمان استفعای مقامات به سر آمده و تمدید نمی‌شود

سیداسماعیل موسوی، دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات وزارت کشور بیان کرد: همه مقامات کشوری در مهلت مقرر باید استعفا و تاییدیه آن را از مقام مافوق خود گرفته باشند، حتی اگر مسئله استعفای ایشان را رسانه‌ای نکنند.

ممکن است مقامات دیگری هم از سمت خود کناره‌گیری کرده باشند/ زمان استفعای مقامات به سر آمده و تمدید نمی‌شود
کد خبر: 310460
|
۱۳۹۸/۰۳/۱۷ ۱۳:۱۲:۰۷

اعتمادآنلاین| سیداسماعیل موسوی، دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات وزارت کشور به تشریح آخرین جزییات استعفای داوطلبان یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی پرداخت و گفت: پنجشنبه هفته گذشته، آخرین روزی بود که مقامات بر اساس ماده 29 قانون انتخابات می‌توانستند استعفاء دهند و استعفایشان را قبول کنند.

دبیر و سخنگوی انتخابات وزارت کشور ادامه داد: افرادی که در مهلت مقرر از سمت خود استعفا داده‌اند، در روز ثبت نام انتخابات مجلس باید متن استعفا و تاییدیه قبول استعفای خود را به وزارت کشور و مراکز ثبت نام در فرمانداری‌های مراکز حوزه انتخابیه تحویل دهند.

وی ادامه داد: نکته حائز اهمیت در اینجا آن است که همه مقامات کشوری در مهلت مقرر باید استعفا و تاییدیه آن را از مقام مافوق خود گرفته باشند، حتی اگر مسئله استعفای ایشان را رسانه‌ای نکنند.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور با اشاره به رسانه‌ای شدن استعفای وزیر آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: در رسانه‌ها منتشر شد که آقای بطحایی برای انتخابات مجلس از وزارتخانه خود استعفا دادند و رئیس‌جمهور مقام مافوق ایشان با درخواستشان موافقت کرد که این مسئله رسانه‌ای هم شد؛ البته ممکن است برخی دیگر از مقامات از سمت خود کناره‌گیری کرده باشند، اما تا روز ثبت نام از رسانه‌ای شدن تصمیم خود برای ورود به مجلس خودداری کنند.

موسوی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا وزارت کشور برای افرادی که نتوانسته‌اند در زمان مقرر استعفا دهند، زمان مجددی را اعلام نخواهد کرد، خاطرنشان کرد: زمان استفعای مقامات به سر آمده و به هیچ وجه تمدید نخواهد شد.

شایان ذکر است؛ با توجه به اینکه یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی دوم اسفندماه سال جاری برگزار می‌شود، مهلت استعفای داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی از یک هفته پیش آغاز شد که متقاضیان باید استعفای خود را در این مدت اعلام می‌کردند.

بسباری از مقامات کشور از جمله وزرا، استانداران، معاونان و مشاوران وزرا و استانداران، مدیران کل و سرپرستان و معاونان ادارات کل استانداری‌ها، مدیران کل و سرپرستان و معاونان ادارات کل استانی، فرمانداران، و بخشداران و شهرداران و رؤسای مناطق شهرداری‌ها، اعضای شورا‌های اسلامی شهر و روستا و ائمه جمعه دائمی از جمله مسئولانی هستند که اگر قصد نامزدی در انتخابات مجلس شورای اسلامی را داشته باشند، باید قبل از برگزاری انتخابات از سمت‌های خود استعفا دهند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها