کد خبر: 310482
|
۱۳۹۸/۰۳/۱۷ ۱۴:۳۱:۰۷
| |

رئیس سازمان دامپزشکی:

مرغ ممتاز به زودی در کشور عرضه می شود

علیرضا رفیعی پور رئیس سازمان دامپزشکی گفت: با توسعه خط 2 کشتارگاه‌های طیور، مرغ «ممتاز» در آینده نزدیک در سراسر کشور عرضه می‌شود.

مرغ ممتاز به زودی در کشور عرضه می شود
کد خبر: 310482
|
۱۳۹۸/۰۳/۱۷ ۱۴:۳۱:۰۷

اعتمادآنلاین| علیرضا رفیعی پور در جریان بازدید از واحد‌های دام و طیور استان تهران گفت: با اقدامات سامان دامپزشکی در سال‌ها اخیر، همه بیماری‌های راهبردی دامی نظیر تب مالت، سیاه زخم، تب برفکی و لمپی اسکین به طور چشمگیر کاهش یافته است.

وی افزود: در بیماری تب برفکی که از بیماری‌های مهم دامی است در سال 97 نسبت به سال 96 با کاهش 28 درصدی کانون‌های بیماری روبرو بودیم.

رفیعی پور افزود: برای پیشگیری و کنترل بیماری‌های دامی، سال گذشته بیش از 55 مبلیون راس دام بر علیه بیماری‌ها واکسینه شدند.

وی گفت: با توجه به تحریم ها، برای سه ماه آینده ذخایر واکسن و داروی دامی در انبار‌های استراتژیک ذخیره سازی داریم.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور تصریح کرد: بیش از 97 درصد از واکسن و دارو‌های دام و طیور و آبزیان در کشور تولید می‌شود.

رفیعی پور در بازدید از یک کشتارگاه طیور نیز با اشاره به این که نظارت در همه مراحل قبل، حین و پس از کشتار، بسته بندی و مجوز حمل به مراکز عرضه توسط دامپزشکی انجام می‌شود، گفت: تجهیزات و فناور‌های های کشتارگاه‌های طیور کشور با کشتارگاه‌های روز اروپا برابری می‌کند.

وی با بیان این که در خط 2، مرغ و آلایش آن به طور همزمان توسط همکاران دامپزشکی رصد و در صورت وجود مشکل، مرغ از چرخه حذف می‌شود، افزود: این تکنولوژی روز دنیا است که در کشور ما هم استفاده می‌شود تا مردم ما محصول را با بهترین کیفیت مصرف کنند.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: با توسعه خط 2 کشتارگاه‌های طیور، مرغ «ممتاز» در آینده نزدیک در سراسر کشور عرضه خواهد شد.

وی ادامه داد: بعد از عید سعید فطر، کشتارگاه‌هایی که با خط 2 مرغ خود را کشتار می‌کنند با نام و بسته بندی «ممتاز» گوشت مرغ خود را به بازار عرضه می‌کنند.

رفیعی پور، افزایش ماندگاری را از ویژگی‌های مرغ «ممتاز» عنوان کرد و افزود: در حال حاضر، 3 روز برای مرغ گرم و 12 ماه برای مرغ منجمد اجازه مصرف داده می‌شود، ولی در مرغ خط 2، مرغ گرم برای پنج روز و مرغ منجمد برای 15 ماه ماندگاری و اجازه مصرف خواهد داشت.

وی با اشاره به این که از 280 کشتارگاه طیور کشور، 60 کشتارگاه به خط 2 مجهز هستند، گفت: تکنولوژی خط 2 در کشور وجود دارد و بخشی از محصولات طیور که به کشور‌های دیگر صادر می‌شود از خط 2 است.

رفیعی پور اظهار امیدواری کرد تا پایان سال آینده تمام کشتارگاه‌های طیور کشور به خط 2 مجهز شوند.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها