کد خبر: 310492
|
۱۳۹۸/۰۳/۱۷ ۱۴:۵۷:۲۵
| |

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:

سرپرست آموزش‌و‌پرورش باید مشکلات فرهنگیان را بشناسد

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: سرپرست آموزش و پرورش باید مشکلات معلمان و فرهنگیان را به خوبی بشناسد و برای حل این مشکلات، اهتمام داشته باشد.

سرپرست آموزش‌و‌پرورش باید مشکلات فرهنگیان را بشناسد
کد خبر: 310492
|
۱۳۹۸/۰۳/۱۷ ۱۴:۵۷:۲۵

اعتمادآنلاین| ‌ محمد قمی نماینده مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در خصوص ویژگی‌های سرپرست آموزش و پرورش، اظهار کرد: از خبر استعفای آقای بطحایی به‌طور دقیق مطلع نشدم اما احتمال می‌دهم که علت استعفای وی، مشکلات خاص آموزش و پرورش بوده باشد.

وی درباره ویژگی‌های گزینه سرپرستی آموزش و پرورش، افزود: فردی که سرپرستی این وزارتخانه را به عهده می‌گیرد باید ابتدا اهلیت داشته باشد و ثانیاً باید از بدنه خود وزارت آموزش و پرورش باشد؛ درواقع سرپرست این وزارتخانه باید کسی باشد که مشکلات معلمان و فرهنگیان را به خوبی بشناسد و برای حل آنها اهتمام داشته باشد.

قمی اضافه کرد: سرپرست آموزش و پرورش باید دلسوز معلمان باشد و در مسیر حل مشکلات معلمان زود خسته نشود زیرا مشکلات این قشر زیاد بوده و باید برای آنها راه حل درستی اندیشیده شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خاطرنشان کرد: یکی دیگر از ویژگی‌های سرپرست معرفی‌شده باید مورد نظر مجلس و دولت بودن، باشد؛ یعنی این‌که هم مجلس و هم دولت این فرد را قبول داشته تا همکاری خوبی با وی داشته باشند.

قمی در پاسخ به این پرسش که «امروز بزرگ‌ترین مشکل و چالش وزارت آموزش و پرورش که باید برای آن راه حلی اندیشیده شود‌، چیست؟»، گفت: به نظرم شأن معلمان و جایگاه آنان به درستی رعایت نشده است.

وی ادامه داد:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ مشکل امروز آموزش و پرورش این است که شأن معلمان به لحاظ مادی و معنوی مورد نظر قرار نگرفته و امروز باید برای این موضوع حساب ویژه‌ای باز شده و بیش از پیش به آن پرداخته شود.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها