راز چمدان سیاه‌رنگ همیشه همراه ترامپ چیست؟

هنگام سفر دونالد ترامپ به انگلیس، یک آجودان مخصوص کیف سیاه‌رنگی را همواره در نزدیک‌ترین نقطه به او حمل می‌کرد.

راز چمدان سیاه‌رنگ همیشه همراه ترامپ چیست؟
کد خبر: 310523
|
۱۳۹۸/۰۳/۲۱ ۱۲:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| هنگام سفر دونالد ترامپ به انگلیس، یک آجودان مخصوص کیف سیاه‌رنگی را همواره در نزدیک‌ترین نقطه به او حمل می‌کرد.

به گزارش اعتمادآنلاین ، «دیلی‌میل» طی گزارشی در این رابطه خبر داد: یک کیف سیاه‌رنگ، که درون آن شاسی مخصوص و اطلاعات مربوط به استفاده از بمب هسته‌ای قرار داده شده، در نزدیک‌ترین نقطه به دونالد ترامپ حمل می‌شد.

به نوشته این روزنامه بریتانیایی این کیف چرمی به «توپ فوتبال هسته‌ای» شهرت دارد و همه جا همراه اوست، زیرا مهم‌ترین کدهای شلیک سلاح‌های هسته‌ای و گزینه‌های استفاده از آن را در خود جای داده است.

بر اساس دستورالعمل‌های موجود، آجودان حامل این کیف باید به طور مستمر در نزدیک‌ترین نقطه ممکن کنار رئیس‌جمهور حضور داشته باشد.

این کیف به طور دائم، چه در زمان حرکت ستون خودروها چه در داخل هواپیمای شماره یک ریاست جمهوری و چه هنگامی که رئیس‌جمهور در داخل آسانسور است، باید در نزدیکی او باشد.

کیف مذکور حاوی یک کتاب سیاه‌رنگ که گزینه‌های انجام تهاجم هسته‌ای در آن درج شده، لیست پایگاه‌های سری که رئیس‌جمهور می‌تواند در صورت راه‌اندازی بمب هسته‌ای در آن پناه بگیرد و لیست دستورالعمل نحوه راه‌اندازی سیستم وضعیت فوق‌العاده است.

گفتنی است بر اساس اطلاعات منتشرشده، سفر سه‌روزه ترامپ به بریتانیا برای لندن بیش از 31 میلیون دلار هزینه در بر داشته است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها