توئیت خصمانه پمپئو پس از اعمال تحریم علیه بخش پتروشیمی ایران

در پی اعمال تحریم‌های ظالمانه وزارت خزانه‌داری آمریکا بر صنایع پتروشیمی ایران مایک پمپئو اعلام کرد که فشار حداکثری بر ایران ادامه دارد.

توئیت خصمانه پمپئو پس از اعمال تحریم علیه بخش پتروشیمی ایران
کد خبر: 310548
|
۱۳۹۸/۰۳/۱۸ ۰۸:۱۴:۰۰

اعتمادآنلاین| «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا در صفحه رسمی توئیتر خود در این باره نوشت: فشار حداکثری بر حکومت ایران ادامه دارد.

او مدعی شد که وزارت خزانه‌داری تحریم‌هایی بر بخش پتروشیمی ایران اعمال کرد که «به تأمین مالی سپاه پاسداران ایران» می‌پردازد. آمریکا اجازه داشتن پولی را که این حکومت برای بی‌ثبات کردن خاورمیانه به آن احتیاج دارد نخواهد داد.

دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا ظهر جمعه 17 خرداد به وقت واشنگتن در بیانیه‌ای تحریم‌های ظالمانه جدید را اعلام کرد.

طبق این بیانیه‌، شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس و همچنین 39 شرکت وابسته به صنایع پتروشیمی خلیج فارس تحریم شده‌اند.

وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه خود ادعا کرده است که شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران ارتباط دارد و به تنهایی نیمی از صادرات پتروشیمی ایران را عهده‌دار است.

تحریم‌های یکجانبه علیه صنعت پتروشیمی کشورمان در حالی از سوی آمریکا اعلام شده که محدودیت‌ها و تحریم‌های ظالمانه این کشور بر دیگر بخش‌های صنعت کشورمان از جمله نفت و معادن با اعتراضات جهانی مواجه شده است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها