بر اساس سک گزارش جدید؛

بوئینگ از سال 2017 از نقص نرم‌افزاری خود آگاه بوده است

مطابق گزارش دو نماینده کنگره شرکت بوئینگ نسبت به نقص نرم افزاری خود از سال 2017 اطلاع داشته است ولی تصمیم گرفته که رفع مشکل را تا 2020 به تعویق بیاندازد.

بوئینگ از سال 2017 از نقص نرم‌افزاری خود آگاه بوده است
کد خبر: 310736
|
۱۳۹۸/۰۳/۱۸ ۱۲:۵۶:۵۲

اعتمادآنلاین| روزنامه «هوستون کرونیکل» گزارش داد که تذکر دو نماینده مجلس به سازمان هواپیمایی آمریکا و همینطور شرکت بوئینگ تشریح شده است. بر اساس این گزارش، در سال 2017 شرکت هواپیماسازی بوئینگ به طور اتفاقی به نقص فنی در سیستم نرم‌افزاری مشکل‌یاب هواپیمایی بوئینگ مکس پی می‌برد که با بی‌توجهی به آن تصمیم گرفته است رفع نقص را تا سال 2020 به تعویق بیندازد.

به گزارش اسپوتنیک، این روزنامه گزارش داد که «پیتر دفازیو» نماینده ایالت «اورگان» و همینطور «ریک لارسن» نماینده ایالت «واشنگتن» هم اکنون مسئول رسیدگی به پرونده بوئینگ در کنگره نمایندگان آمریکا هستند که جان چند صد نفر را در دو سقوط گرفته است.

این سیستم اخطار دهنده وظیفه دارد در صورت بروز ناهماهنگی در موتورهای سمت چپ و راست هواپیما هشدار لازم را ارائه دهد و خود نسبت به رفع نقص آن اقدام کند که این سامانه در تمامی هواپیماهای بوئینگ 737 مکس اجرا شده است.

بر اساس این گزارش، بوئینگ در سال 2017 به این نقص پی برده بود که در آن زمان آن را در اولویت خود قرار نداده بود و برنامه را بر این گذاشته است که در سال 2020 که نسخه جدید این هواپیما به بازار بیاید این رفع نقص را انجام دهد. این سیستم نرم‌افزاری در دو پرواز اتیوپی و اندونزی نتوانسته بود عمل کند و منجر به مرگ 346 نفر در مجموع شد.

حال قانونگذاران این سوال را از بوئینگ پرسیده اند که چرا نقص موجود را مهم تلقی نکرده است و آن را به سازمان هواپیمایی آمریکا گزارش نداده است.

دنیل الول، رئیس سازمان هواپیمایی آمریکا اعلام کرد که نسبت به اهمال صورت‌گرفته بسیار متاسف است.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها