کد خبر: 310784
|
۱۳۹۸/۰۳/۱۸ ۱۴:۰۵:۵۲
| |

مافی عضو کمیسیون ماده ۱۰ احزاب:

تاکنون 105 حزب خود را با قانون جدید تطبیق داده‌اند

عضو کمیسیون ماده 10 احزاب با بیان اینکه تاکنون 105 حزب خود را با قانون جدید تطبیق داده‌اند، گفت: فعالیت احزابی که نتوانند خود را با قانون جدید تطبیق دهند، پس از دهم تیرماه غیرقانونی خواهد بود.

تاکنون 105 حزب خود را با قانون جدید تطبیق داده‌اند
کد خبر: 310784
|
۱۳۹۸/۰۳/۱۸ ۱۴:۰۵:۵۲

اعتمادآنلاین| پروانه مافی، با اشاره به اجرای قانون جدید احزاب، اظهار داشت: تا دهم تیرماه مهلت تعیین شده تا احزاب خود را با قانون جدید تطبیق دهند.

عضو کمیسیون ماده 10 احزاب بیان کرد: از یکسال پیش قانون جدید احزاب اجرائی شده و بسیاری از احزاب خود را با این قانون تطبیق داده‌اند و البته بعضی از احزاب نیز هنوز خود را تطبیق نداده‌اند.

وی با بیان اینکه تاکنون 105 حزب خود را با قانون جدید تطبیق داده‌اند، افزود: فعالیت احزابی که نتوانند خود را با قانون جدید تطبیق دهند، پس از دهم تیرماه غیرقانونی خواهد بود.

احزاب کاغذی نتوانستند خود را با قانون جدید احزاب تطبیق دهند

مافی با بیان اینکه معمولا احزابی که فعال نبودند و فقط روی کاغذ وجود داشتند نتوانسته‌اند خود را تطبیق دهند، ادامه داد: احزاب فعال و کارآمد خود را تطبیق داد‌ه‌اند و یارانه خود را نیز دریافت کرد‌ه‌اند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: برخی احزاب هنوز خبری از آن ها نیست که نشان می‌دهد که آن‌ها فقط روی کاغذ هستند، البته ممکن است برخی احزاب ادامه فعالیت نداده باشند یا اینکه منحل شده‌اند اما اعلام انحلال نکرده‌اند، قانون جدید، این احزاب را غیرقانونی می‌داند.

اجرای قانون احزاب با تسامح و تساهل بوده است

وی افزود: با تسامح و تساهل برخورد کردیم تا احزاب رفع مشکل کنند و خود را تطبیق دهند.

عضو کمیسیون امورداخلی کشور و شوراهای مجلس بیان کرد: سال گذشته بر اساس شاخص‌ها، تعداد اعضا، دفاتر استانی ، ملی یا استانی بودن احزاب، پرداخت یارانه به احزاب متفاوت بوده است. بطور کلی 2 میلیارد تومان به عنوان یارانه به احزاب مختلف پرداخت شده است.

منبع: خانه‌ملت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها