گزارش ویدئویی «اعتمادآنلاین» از آخرین وضعیت کلیسای تاریخی نوتردام؛

کلیسای نوتردام، دو ماه بعد از آتش‌سوزی/ حمایت شگفت‌انگیز مردم فرانسه برای بازسازی کلیسای نوتردام

حالا یکی از نماد‌های پاریس بعد از سال‌ها خالی از رفت‌وآمد و همهمه و دعا و نفرین شده. پلیس پاریس از ورود به ساختمان اصلی ممانعت ایجاد می‌کند و باید مجوز‌های لازم را برای ورود و بازدید تهیه کرد. در اطراف کلیسا می‌گردم. زندگی پاریسی‌ها ادامه دارد. دیگر کسی سرش را برای یادآوری عظمت نوتردام بالا نمی‌برد. مردم گرفتاری‌های خودشان را دارند و جهانگردان به کافه‌نشینی و نیمه‌شب‌های پاریس دل خوش کرده‌اند.

حجم ویدیو: 23.51M | مدت زمان ویدیو: 00:04:59 دانلود ویدیو
کد خبر: 310830
|
۱۳۹۸/۰۳/۱۹ ۱۷:۴۰:۰۰

اعتمادآنلاین| علی پاکزاد- کلیسای نوتردام پاریس نزدیک به 900 سال قدمت دارد. این مکان که مقصد بسیاری از گردشگران است در اوایل قرن یازدهم بنا شده. نوتردام در محله 4 پاریس قرار دارد. سالانه میلیون‌ها نفر از این کلیسا بازدید می‌کنند. روز 27 مه 2019 در یک روز آفتابی برای تهیه گزارش به کلیسای نوتردام رفتم. با ذهنیتی از گذشته‌های پرهیاهوی آن. با یاد داستان‌ها و افسانه‌های مشهورش و اینکه آتش چه بر سرش آورده...


راستش «نوتردام» را همواره قبل از این شلوغ و پرهیجان دیده بودم، اما این بار گویا خبر آتش‌سوزی 15 آوریل 2019 بر ذهنیت گردشگران خارجی هم تاثیر گذاشته و به لحاظ روانی بسیاری از گردشگرانِ پاریس یک خط قرمز بزرگ روی این محل کشیده‌اند.


حالا یکی از نماد‌های پاریس بعد از سال‌ها خالی از رفت‌وآمد و همهمه و دعا و نفرین شده. پلیس پاریس برای ورود به ساختمان اصلی ممانعت ایجاد می‌کند و باید مجوز‌های لازم را برای ورود و بازدید تهیه کرد.


در اطراف کلیسا می‌گردم. زندگی پاریسی‌ها ادامه دارد. دیگر کسی سرش را برای یادآوری عظمت نوتردام بالا نمی‌برد. مردم گرفتاری‌های خودشان را دارند و جهانگردان به کافه‌نشینی و نیمه‌شب‌های پاریس دل خوش کرده‌اند. مانده‌ام که سال دیگر آیا من هم دغدغه کلیسا را نخواهم داشت، یا پیگیر تجدید بنای این عظمت خواهم شد که نباید از دست برود.



اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها