کد خبر: 310905
|
۱۳۹۸/۰۳/۱۹ ۱۳:۳۰:۰۰
| |

گزارش ویدئویی «اعتمادآنلاین» از حوادث و تلفات جاده‌ای در تعطیلات هفته گذشته؛

شیرجه به سمت مرگ/ 4.75 مرگ برای ایرانی‌ها به ازای هر روز تعطیلات

چهار روز تعطیلات و رسیدن عید فطر اگرچه فرصتی برای تعطیلات و سفر و خوش‌گذرانی بود، اما ایرانی‌ها در همین چهار روز هم طی حوادث مختلف جان‌شان را از دست دادند.

حجم ویدیو: 5.11M | مدت زمان ویدیو: 00:02:32 دانلود ویدیو
کد خبر: 310905
|
۱۳۹۸/۰۳/۱۹ ۱۳:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ نیلوفر حامدی- بعد از هر تعطیلات طولانی در ایران، صفحه اخبار رسانه‌ها پر از خبر مرگ می‌شود. خبر مرگ‌ کسانی که بخش زیادی از آنها پشت فرمان خودروها جان‌ خود را از دست داده‌اند. فصل گرما که می‌رسد، یک دسته جدید هم به این آمار اضافه می‌شود و باید بخوانیم چه کسانی در دریاها و رودخانه‌ها غرق شدند.

این موضوع به عادتی چندساله بدل شده است. آن‌قدر که هر بار بعد از چند روز تعطیلات و سفرهای مردم، پلیس راهور آماری از کشته‌ها و مصدومان تصادفات در جاده‌ها منتشر می‌کند.

همین حالا که جاده‌های شمال کشور با گذشت یک روز از تعطیلات هنوز درگیر ترافیک‌اند، آمار مرگ‌ومیر ناشی از حواث جاده‌ای چهار روز تعطیلی کشور منتشر شده: 19 کشته و 27 مصدوم؛ یعنی 4.75 مرگ، به ازای هر روز.

17 نفر هم در رودخانه‌ها و سدها به خاطر رعایت نکردن نکات و هشدارهای ایمنی جان‌شان را از دست دادند.

اوضاع آن‌قدر وخیم شده که کشته‌های جاده‌های ایران را با تعداد تلفات در جنگ مقایسه می‌کنند. ایران در طول هشت سال جنگ تحمیلی با عراق 190 هزار کشته داد؛ یعنی سالی حدود 23 هزار نفر. این در حالی است که میانگین مرگ‌های جاده‌ای ایران، سالانه 28 هزار نفر است.

به عقیده کارشناسان، میل به قانون‌گریزی و بی‌توجهی به مسائل ایمنی به عنوان یک ضدفرهنگ، جزو مهم‌ترین آفات جامعه ایرانی است. آفتی که درصد بالایی از جمعیت کشور را سالانه به کام مرگ می‌فرستد.

اگرچه در تولید این آمار، وضعیت بد جاده‌ها و استاندارد نبودن خودروهای ایرانی هم دخیل است، اما طبق آمار عامل اصلی تصادفات نه جاده و خودرو نامناسب، بلکه سرعت و سبقت‌ غیرمجاز راننده‌ها بوده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها