محسن رضایی، دبیر تشخیص مصلحت نظام:

یک روز هم به فرصت دوماهه شورای امنیت ملی اضافه نمی‌کنیم/ حرف اصلی ما با اروپاست/ منابع مقاومت ما بسیار بیشتر از منابع فشار آمریکاست/ اروپایی‌ها بدانند ما با اینستکس قانع نمی‌شویم

محسن رضایی، دبیر تشخیص مصلحت نظام گفت: آمریکایی‌ها می‌دانند توانایی نظامی ایران به حدی رسیده است که اگر کوچکترین اقدامی را انجام دهند همه منطقه آتش می‌گیرد و برای رژیم صهیونیستی و دوستان و منافع آمریکا چیزی در منطقه باقی نخواهد ماند.

یک روز هم به فرصت دوماهه شورای امنیت ملی اضافه نمی‌کنیم/ حرف اصلی ما با اروپاست/ منابع مقاومت ما بسیار بیشتر از منابع فشار آمریکاست/ اروپایی‌ها بدانند ما با اینستکس قانع نمی‌شویم
کد خبر: 311004
|
۱۳۹۸/۰۳/۱۹ ۱۰:۵۲:۳۴

اعتمادآنلاین| محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام بامداد یکشنبه در برنامه "نگاه یک" سیما با بیان اینکه انقلاب ما عمیق و با آرمان‌های بزرگی بوده است، افزود: اگر انقلاب فقط در حد یک اصلاح یا ترمیم مختصر بود اکنون نه نامی از امام راحل بود و نه اینکه دشمنی‌ها با ما ادامه می‌یافت. مهمترین بخش‌‌های گفت‌وگوی رضایی را به نقل از خبرگزاری ها بخوانید؛

*آمریکا مخالف راه جمهوری اسلامی ایران است بنابراین درگیر می‌شود و ما وادار می‌شویم که مقاومت کنیم. راه، مقاومت برای پیشرفت کردن است و آمریکایی‌ها پیشرفت جمهوری اسلامی ایران را به ضرر خود می‌دانند زیرا شکل گیری قدرت بزرگ و مستقل در شمال خلیج فارس و کانون انرژی جهان برای آمریکا غیر قابل تحمل است.

*آنها می‌خواهند به دوران‌های قاجار و پهلوی که جزو سیاه‌ترین دوران ایران بوده برگردیم بنابراین مبارزه ما بسیار طبیعی است و تا رسیدن به اهداف و آرمان‌های بزرگ خود، این مبارزه را در پیش داریم.

*علت خودداری ترامپ از جنگ با ایران توانمندی‌های دفاعی قدرتمند ایران است. آنها می‌دانند توانایی نظامی ایران به حدی رسیده است که اگر کوچک‌ترین اقدامی را انجام دهند همه منطقه آتش می‌گیرد و برای رژیم صهیونیستی و دوستان و منافع آمریکا چیزی در منطقه باقی نخواهد ماند.

* با مقاومت خود فشارهای نظامی را از طریق ایجاد توانایی‌های دفاعی، امنیتی، سیاسی و موشکی به بازدارندگی بزرگی تبدیل کردیم.

*در این 40 سال تحریم بودیم هر چند که اکنون شدیدترین تحریم‌ها را داریم اما در سال 91 هم تحریم سنگینی شدیم. باید کاری کنیم که تحریم‌های کنونی به عنوان آخرین تحریم‌ها از جلوی ملت ایران کنار برود و راه حل آن این است که مقاومت انقلابی و فعال را در پیش بگیریم و باید به نتیجه برسیم تا آمریکا دیگر به فکر تحریم علیه ما نیفتد.

*در حال حرکت به سمت قدرت منطقه‌ای شدن هستیم و این مسئله برای آمریکا گران تمام شده است.

*آمریکا همچنین می‌خواهد از طریق فشارهای اقتصادی، مردم را به شورش وادارد تا امنیت کشور را از داخل، تخریب کند و در پی این هستند که جمهوری اسلامی ایران را پای میز مذاکره بکشانند. باید به آمریکایی‌ها ثابت کنیم که همه اقشار جامعه و دولت، متحد و منسجم هستیم و در جامعه، دو قطبی ایجاد نمی‌شود.

*موضوع آوردن ناو هواپیمابر آمریکایی‌ها به منطقه و جنگ، فقط ژست و مانور بود و در عمل، قصد درگیری واقعی نداشتند و اکنون هم از ما بسیار فاصله گرفته‌اند تا از درگیری ناخواسته هم جلوگیری کنند. محاسبات آمریکایی‌ها به هم ریخته است وبه همین علت، تعادل ندارند و در مسیر درست تصمیم گیری نیستند.

*اروپایی‌ها باید به تعهدات برجامی خود عمل کنند، آنها بدانند ما با اینستکس قانع نخواهیم شد و آنها باید به همه تعهدات خود عمل کنند. اینکه فکر کنند که فرصت بیشتری به آنها خواهیم داد خوش خیالی است. آنها می‌خواهند فرصت دو ماهه ای را که به آنها داده‌ایم به چند ماه تبدیل کنند و مقاومت را بشکنند اما نظام جمهوری اسلامی ایران جدی است.

* آمریکا هم باید بداند تا زمانی که این فشارها ادامه دارد، هزینه کردن این فشارها از همه روش‌های مشروع، ادامه خواهد داشت و ترامپ باید بداند هزینه بزرگی را برای ادامه این فشارها خواهد پرداخت و ملت ایران به هیچ وجه مقابل این فشارها تسلیم نمی‌شود.

*عنوان گاو شیر ده برای برخی کشورهای منطقه مانند رژیم سعودی نشان دهنده به گدایی افتادن آمریکایی هاست. آمریکایی‌ها اکنون فقط اسرائیل و عربستان را کنار خود دارند و حتی اروپایی‌ها نیز زیاد با آمریکایی‌ها همکاری نمی‌کنند.

* امروز اروپا به شدت از مسئله جنگ ترسیده است و به آمریکایی‌ها گفته‌اند اگر وارد جنگ شوید اقتصاد اروپا به ورشکستگی کشیده می‌شود. آمریکا با چین و روسیه نیز اختلاف‌های جدی دارد. در مقابل ضعف‌های آمریکایی‌ها اکنون توانایی‌های جمهوری اسلامی ایران بسیار بزرگ است.

* اکنون مهم‌ترین مسئله این است که نباید تسلیم فشارها برای خروج از منطقه و محدود کردن توان موشکیمان شویم و نباید زیر بار مذاکره‌ای که بخواهد نوامیس انقلاب اسلامی و منافع حیاتی ما را خدشه دار کند برویم.

*برای آغاز ایجاد بهبود شرایط اقتصادی کشور باید ایالت‌های اقتصادی ایجاد کنیم و به استان‌ها اختیار دهیم؛ البته به شدت مخالف فدرال سیاسی هستم اما چه لزومی دارد در بخش‌های کشاورزی، صنعتی، بهداشتی و درمانی اختیار را از استان‌ها بگیریم و در تهران متمرکز کنیم.

* هیچ کشور پیشرفته‌ای این گونه توسعه نیافته است. دولت باید امور اقتصاد را به مردم واگذار و فقط نظارت و بر اساس بند سوم اقتصاد مقاومتی با دادن اختیار و تقسیم کار ملی رقابت منطقه‌ای و استانی ایجاد کند و نباید همه امکانات در تهران متمرکز شود.

* مشکل بزرگ اقتصاد کشور تداخل اقتصاد آزاد با آزادی اقتصادی است. در پی اقتصاد آزاد نیستیم اما باید آزادی اقتصادی وجود داشته باشد و وزارتخانه‌ها فقط سیاست گذار باشند و از کارهای اجرایی خارج شوند.

*نباید نسخه اقتصادی یکسان برای کل کشور بنویسیمو به عنوان نمونه برخی صنایع سنگین به اصفهان منتقل شده که افزون بر قطع کردن آب برخی مناطق، اقتصاد بومی این شهر را نیز تهدید کرده‌اند. بسیاری از هنرهای بی نظیر اصفهان در حال محو شدن است و کسی به آن رسیدگی نمی‌کند. اگر میلیاردها دلاری که در صنایع سنگین این استان سرمایه گذاری شد به صنایع دستی و بومی اصفهان اختصاص می‌یافت بهتر نتیجه می‌داد. سو مدیریت اکنون بیشترین آسیب را به خوزستان وارد کرده که با آن همه منابع دچار بیکاری بسیار و مهاجرت جوانان است. منابع ملی مانند نفت و گاز باید جزو بیت المال باشد اما پول آن بین استان‌ها تقسیم و دارایی‌های دولت مولد شود.

*اگر سیاست‌های اقتصاد مقاومتی اجرا شود نرخ ارز تا هفت هزار و 500 تومان نیز کاهش می‌یابد.

*در همه دنیا حساب همه بنگاه‌ها و اشخاص شفاف است اما در کشور ما با توجه به اینکه سازمان‌ها به یکدیگر با سامانه‌هایی متصل هستند اما برای جلوگیری از فرار مشتریان خود اطلاعات آنها را در اختیار دیگر دستگاه‌ها نمی‌گذارند.

* انضباط اقتصادی در کشور وجود ندارد و ریخت و پاش های زیادی انجام می‌شود. زمانی که نرخ ارز افزایش می‌یابد بهای مسکن نیز بالا می‌رود در حالی که ارتباطی بین مسکن و ارز وجود ندارد و این نشان می‌دهد نظمی در اقتصاد کشور نیست. مقاومت اقتصادی آنچه که دشمنان به معنای ریاضت اقتصادی برای مردم تبلیغ می‌کنند نیست بلکه افزایش اشتغال، رونق تولید و بهبود وضع معیشت مردم است. اینکه رسیدگی به لوایح اِف اِی تی اِف و سی اِف تی از صحن مجمع تشخیص مصلحت نظام به کمیسیون‌های آن ارجاع شده است به معنی خارج شدن بررسی این لوایح از دستور کار مجمع نیست بلکه سوالات جدی از دولت درباره این لوایح داریم که تاکنون دولت پاسخی برای آنها نداشته است.

* صحبت‌های مقامات آمریکایی در باره این لوایح روز به روز طرفداران اِف اِی تی اِف و سی اِف تی را کمتر می‌کند زیرا همه متوجه می‌شوند فشارها برای تصویب این لوایح در جهت همکاری نیست بلکه برای افزایش فشارها بر ماست. با انسجام و برادری و فعال کردن اقتصاد مقاومتی نه تنها آمریکایی‌ها را شکست می‌دهیم بلکه به بازدارندگی اقتصادی خواهیم رسید.

منبع: خبرآنلاین



اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها