کاخ الیزه از نقش خود درباره کاهش تنش میان ایران و آمریکا خبر داد

یک مقام ریاست‌جمهوری فرانسه گفت: نقش ما این است که سعی کنیم شرایطی را برای کاهش تنش بین ایران و آمریکا ایجاد کنیم.

کاخ الیزه از نقش خود درباره کاهش تنش میان ایران و آمریکا خبر داد
کد خبر: 311067
|
۱۳۹۸/۰۳/۱۹ ۱۲:۵۳:۵۷

اعتمادآنلاین| این مقام کاخ الیزه که به نام او اشاره‌ای نشده است، در گفت‌و‌گو با نشریه «نشنال» امارات به دیدار اخیر «دونالد ترامپ» و «امانوئل مکرون» روسای جمهوری آمریکا و فرانسه اشاره کرد و افزود: بسیار مهم است که در مورد وضعیت بسیار پرتنش با ایران بحث و هدف را برای کاهش تنش و دستیابی به اهداف مشترک فرانسه و آمریکا، بسیار روشن کنیم.

او تاکید کرد: نقش ما این است که سعی کنیم شرایطی را برای کاهش تنش ایجاد کنیم.

نشنال به نقل از این مقام کاخ ریاست جمهوری فرانسه افزود: با وجود اختلاف‌های آشکار میان ترامپ و مکرون در خصوص خاورمیانه، این دو در باره تنش با ایران و برگزیت مذاکرات مثبت و سازنده‌ای در مورد موضوع‌هایی که نیاز به اقدام مؤثر دارند، داشتند.

این مقام کاخ الیزه با بیان اینکه ترامپ و مکرون مسائل مهمی را مورد بحث قرار دادند، گفت: این، نشست بسیار مهمی بود که ما را قادر می‌سازد تا با وجود اختلاف‌ها بتوانیم در زمینه مسائل بسیار پیچیده کار کنیم.

او گفت: رئیس‌جمهور ترامپ فشار (سیاسی) زیادی بر ایران می‌آورد تا بتواند معامله‌ای بهتر داشته باشد،اما بین حداکثر فشار و معامله بهترباید کاری انجام شود.

این مقام کاخ ریاست جمهوری فرانسه به دیدار 30 دقیقه‌ای ترامپ و مکرون در یک جلسه خصوصی در «کائن» فرانسه اشاره کرد و ادامه داد: لازم است توافقی برای مذاکره‌ با تهران وجود داشته باشد.

او همچنین با اشاره به سفر اخیر رئیس‌جمهوری آمریکا به ژاپن، در عین حال سفر آتی «شینزو آبه» به تهران برای تضمین تعهدات ایران به مبانی مذاکرات را مهم خواند.

او گفت: این در چارچوب پیشنهاد پلتفرم جهانی مکرون برای مذاکره با ایران بود که نه تنها شامل فعالیت‌های هسته‌ای ایران بلکه برنامه‌های موشک بالستیک و سیاست منطقه‌ای آن نیز می شود.

این مقام کاخ الیزه همچنین از دیدار دونالد ترامپ و امانوئل مکرون در حاشیه نشست «جی 20» در پایان ماه ژوئن و نشست «جی 7» در ماه آگوست خبر داد.

او همچنین درباره لیبی گفت: فرانسه و آمریکا توافق داشتند که لیبی امروز در معرض خطر قرار دارد و نیازمند یک مرحله سیاسی است که همه بازیگران را مجبور می‌کند به صورت واقع‌بینانه به میز مذاکره بازگردند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها