معاون وزیر راه و شهرسازی:

طرف چینی موفق به ارائه تضامین برای پروژه برقی کردن راه‌آهن تهران–مشهد نشد/ منتظر فاینانس آذری‌ها برای راه آهن رشت–آستارا نمی‌مانیم

سعید رسولی، معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: ساخت راه‌آهن سریع‌السیر تهران – قم – اصفهان به شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل واگذار شد و طی تفاهم‌نامه‌ای مسئولیت بررسی و نظارت این پروژه بر عهده شرکت ساخت و تایید نهایی و پرداخت صورت‌حساب‌ها بر عهده راه‌آهن گذاشته شد.

طرف چینی موفق به ارائه تضامین برای پروژه برقی کردن راه‌آهن تهران–مشهد نشد/ منتظر فاینانس آذری‌ها برای راه آهن رشت–آستارا نمی‌مانیم
کد خبر: 311079
|
۱۳۹۸/۰۳/۱۹ ۱۳:۳۰:۰۹

اعتمادآنلاین| سعید رسولی، معاون وزیر راه و شهرسازی در حاشیه هفتمین نمایشگاه حمل و نقل ریلی و صنایع وابسته در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در این نمایشگاه شاهد آخرین دستاوردها و تولیدات داخلی در صنعت ریلی هستیم گفت: در شرایط تحریم برگزاری این نمایشگاه و معرفی فرصت‌ها و دستاوردها یک گام به جلو است و هر بار که تحریم‌ها را تشدید کردند دستاوردها و تولیدات داخلی ایران افزایش پیدا کرد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه راه‌آهن پرسرعت تهران - قم - اصفهان با سه درصد پیشرفت فیزیکی به شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل واگذار شد اظهار داشت: ساخت راه‌آهن سریع‌السیر تهران - قم - اصفهان به شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل واگذار شد و طی تفاهم‌نامه‌ای مسئولیت بررسی و نظارت این پروژه بر عهده شرکت ساخت و تایید نهایی و پرداخت صورت‌حساب‌ها بر عهده راه‌آهن گذاشته شد.

وی ادامه داد: اتاقی در راه‌آهن به شرکت ساخت اختصاص داده شده است تا پیگیری‌های اجرای پروژه قطار سریع‌السیر تهران - قم - اصفهان انجام شود . همچنین در شورای فنی شرکت ساخت هم راه‌آهن نماینده خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن با بیان اینکه معتقدم باید سرعت قطارهای سریع‌السیر در ایران به بالای 600 کیلومتر در ساعت برسد گفت: پیشنهاد ما این است که سرعت این قطار به بیش از 250 کیلومتر در ساعت باشد.

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره مشکل فاینانس چینی در این پروژه گفت: خوشبختانه مشکلات برای استفاه از فاینانس چینی برطرف شده است.

رسولی درباره آخرین وضعیت پروژه برقی شدن راه‌آهن تهران - مشهد اظهار داشت: مشکلی که در این پروژه وجود دارد این است که طرف چینی نتوانسته تضامین مورد نظر را ارائه دهد، با ارائه تضامین موانع بر سر راه این پروژه هم رفع خواهد شد.

رسولی همچنین درباره پرورژه راه آهن رشت - آستارا اظهار داشت: هنوز فاینانس آذری برای اجرای این پروژه نهایی نشده است اما نباید منتظر فاینانس بمانیم و اجرای پروژه آغاز شده است.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها