با حضور آثاری از ۸۸ کشور؛

«انسی» 2019 فردا در جنوب فرانسه آغاز به کار می‌کند

مهمترین رویداد انیمیشن دنیا از فردا با حضور آثاری از 88 کشور دنیا در انسی فرانسه کارش را شروع می‌کند.

«انسی» 2019 فردا در جنوب فرانسه آغاز به کار می‌کند
کد خبر: 311082
|
۱۳۹۸/۰۳/۱۹ ۱۳:۴۸:۵۸

اعتمادآنلاین| حضور ژاپن به عنوان کشورِ در مرکز توجه در جشنواره فیلم بین‌المللی انیمیشن «انسی» 2019 جای تعجب ندارد اما از سال 1999 وقتی «انسی»، ژاپن را تجلیل کرد تا به امروز خیلی چیزها عوض شده است و سال 2019 انیمیشن های ژاپنی از ظرفیت‌های خلاقانه و تجاری بالایی برای حضور در صحنه جهانی برخوردار هستند.

یک توزیع کننده انیمیشن‌های ژاپنی در آمریکا از تمرکز بر ساخته‌های ژاپنی به عنوان آثاری که توجه خاصی به سطح تولید و مخاطبان جهانی دارند، یاد کرد و گفت: «انسی» کار بزرگی کرده که بار دیگر ژاپن را در مرکز توجه قرار داده است.

امسال از 18 فیلم بلند بخش رقابتی 4 فیلم متعلق به ژاپن است و هیچ کشور دیگری در بخش رقابتی با این تعداد حضور ندارد.

در جشنواره امسال قرار است نشستی درباره صنعت انیمیشن ژاپن برگزار شود و در شرایطی که برای بسیاری از استودیوها دشوار است که انیماتورهای کیفی را به استخدام درآورند در پنلی با عنوان «انیمیشن ژاپنی در صحنه بین‌المللی» موفقیت‌های این انیمیشن مورد بررسی قرار می‌گیرد.

این در حالی است که انیمیشن ژاپنی در بازار جهانی نیز با اقبال روبرو می‌شود و «نام تو» که در ژاپن رکورد شکن شد و فروشی 120 میلیون دلاری را تجربه کرد، موجب شد تا در سرویس‌های استریمینگ برای عنوان آثار انیمه در سراسر جهان مخاطبان جدیدی ایجاد شود.

مارسل ژان مدیر هنری جشنواره انسی درباره جایگاه انیمیشن ژاپنی گفت: اکنون چندین نسل از طرفداران انیمیشن با انیمیشن‌های ژاپنی بزرگ شده‌اند و سریال‌های انیمیشنی تلویزیونی ژاپنی در ذهن خیلی‌ها جای دارد.

به گفته وی نسل جدید طرفداران این انیمیشن‌ها نیز دیگر فقط به انیمیشن به عنوان انیمیشن نگاه نمی‌کنند بلکه به آن به عنوان یک فیلم اکشن نیز توجه دارند و این پدیده‌ای است که ابتدا با توجه به کتاب‌های کمیک چهره کرد.

در عین حال انیمیشن های کره جنوبی و چین نیز تلاش می‌کنند تا جایگاه بهتر و مخاطبان بیشتری به دست آورند.

ایپینگ سان کارگردان فیلم «کونگ فود» از چین که در بخش رقابتی انسی امسال حضور دارد در این باره عنوان کرد:

فرهنگ غنی آسیا و تاریخ طولانی آن منابع باارزشی هستند که به این کشورها کمک می‌کنند تا داستان‌های خلاقانه‌ای بگویند. انیمیشن آسیا می‌تواند حسی فوق‌العاده در مخاطب ایجاد کند.

امسال 115 هزار درخواست ورود برای جشنواره رسیده بود که از آن میان 220 فیلم از 88 کشور مختلف برای نمایش در 12 سالن سینما و 5 سالن باز انتخاب شده‌اند. 11700 نفر برای تماشای این آثار در این جشنواره حضور خواهند داشت.

در جشنواره بین‌المللی انیمیشن «انسی» فرانسه امسال سه فیلم ایرانی در بخش رقابتی آثار کوتاه حضور دارند که شامل انیمیشن «گرگم و گله می‌برم» به کارگردانی امیر هوشنگ معین، «پسر دریا» ساخته عباس جلالی یکتا در بخش «چشم‌انداز» و انیمیشن «گرسنگی» ساخته زهرا رستم‌پور در بخش آثار دانشجویی جشنواره است.

«انسی» در مجموع 31 جایزه به برندگانش اهدا می‌کند.

جشنواره «انسی» 2019 از 10 تا 15 ژوئن (دوشنبه 20 تا شنبه 25 خرداد) در کشور فرانسه برگزار می‌شود.

منبع:‌ مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها