کد خبر: 311119
|
۱۳۹۸/۰۳/۲۳ ۱۱:۰۰:۰۰
| |

گزارش «اعتمادآنلاین» از تیم‌هایی که با کسر امتیاز مواجه شدند

سرخ‌های تهرانی رکورددار کسر امتیاز در ایران/ استقلال روی لبه تیغ

مدیرعامل استقلال شایعه کسر شش امتیاز از این تیم به دلیل بدهی به پروپئیچ را تکذیب کرد.

سرخ‌های تهرانی رکورددار کسر امتیاز در ایران/ استقلال روی لبه تیغ
کد خبر: 311119
|
۱۳۹۸/۰۳/۲۳ ۱۱:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ تیم‌های ایرانی با کسر امتیاز آشنا هستند و برخی تیم‌های مطرح کشور با کسر امتیاز مواجه شده‌اند. فصل گذشته استقلال خوزستان با کسر امتیاز جریمه شد و حالا همنام تهرانی‌اش در آستانه کسر امتیاز قرار گرفته است.

پروپئیچ، مهاجم سابق استقلال، با شکایت از این تیم در فیفا توانست آبی‌های پایتخت را محکوم به پرداخت 360 هزار دلار کند. مدیران استقلال اگر در روزهای آینده بدهی این بازیکن را پرداخت نکنند، باید لیگ را با منفی شش امتیاز آغاز کنند.

البته فتحی مدیرعامل استقلال این خبر را تکذیب کرده و گفته: «این موضوع به‌هیچ‌وجه درست نیست. باشگاه استقلال برای پرداخت مطالبات پروپئیچ بیش از یک ماه فرصت دارد و از مدت‌ها قبل نیز رایزنی‌ها و مذاکرات خود را برای پرداخت مطالبات این بازیکن آغاز کرده است.»

آبی‌های تهران با کسر امتیاز غریبه نیستند و در سال 92 به دلیل پرخاشگری هواداران‌شان با کسر یک امتیاز مواجه شدند.

اما کدام تیم‌های لیگ برتری تاکنون با کسر امتیاز مواجه شده‌اند؟

پرسپولیس تهران

پرسپولیس در سال 82 با کریستوفر ره لیبریایی قرارداد بست، اما بگوویچ مربی وقت پرسپولیس او را نخواست. این بازیکن به فیفا شکایت کرد و با رای فیفا شش امتیاز از پرسپولیس در سال 84 کسر شد.

تیم قطبی سال 86 صدرنشین لیگ برتر بود، اما با شکایت رافائل ادریو نیجریه‌ای مواجه شد. مدیران وقت پرسپولیس پول این بازیکن را پرداخت نکردند تا دوباره شش امتیاز از این تیم کسر شود. هرچند این کسر امتیاز باعث نشد پرسپولیس قطبی قهرمان لیگ برتر نشود.

پرسپولیسی‌ها سال 92 هم به دلیل پرخاشگری هوادارانش محکوم به کسر یک امتیاز شدند تا با 13 امتیاز کسرشده رکورددار کسر امتیاز در فوتبال ایران باشند.

پدیده مشهد

کمیته انضباطی فدراسیون جهانی فوتبال، باشگاه پدیده را به دلیل عدم پرداخت مطالبات زوران کنزوویچ بازیکن پیشین این تیم به کسر شش امتیاز محکوم کرد.

شاگردان مهاجری که حال و روز خوبی در لیگ برتر داشتند به دلیل مشکلات مالی و عدم ثبات مدیریت نتوانستند طلب کنزوویچ را پرداخت کنند تا با کسر این شش امتیاز از رده پنجم جدول به رده دهم سقوط کنند.

سپاهان اصفهان

لیگ 86 یکی از جذاب‌ترین لیگ‌های فوتبال ایران بود. سپاهان و پرسپولیس هر دو در کورس قهرمانی بودند و هر دو هم با کسر امتیاز مواجه شدند. دیدار سپاهان و پرسپولیس در فولادشهر اصفهان برگزار شد؛ پرتاب نارنجک توسط هواداران سپاهان باعث شد یکی از سربازان نیروی انتظامی بینایی‌اش را از دست بدهد. همین موضوع باعث شد کمیته انضباطی سه امتیاز از این تیم کسر کند.

ذوب‌آهن اصفهان

ذوب‌آهن اصفهان سال 84 به دلیل پرخاشگری هوادارانش از طرف کمیته انضباطی جریمه و یک امتیاز از این تیم کسر شد.

پاس تهران

داستان پاس تهران کمی متفاوت است. آنها به دلیل استفاده چهار بازیکن خارجی برابر ملوان، با رای هیات‌منصفه سازمان لیگ، با کسر یک امتیاز مواجه شدند.

استقلال خوزستان

آبی‌های خوزستان به لیگ یک فوتبال ایران سقوط کردند و کسر شش امتیاز از این باشگاه در این سقوط بی‌تاثیر نبود. فرانک ساکونی از این باشگاه به دلیل پرداخت نشدن مطالباتش شکایت کرد تا فیفا هم استقلال خوزستان را به کسر شش امتیاز محکوم کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها