کد خبر: 311185
|
۱۳۹۸/۰۳/۱۹ ۱۷:۱۲:۰۰
| |

با آغاز چهارمین سال دوره دهم مجلس شورای اسلامی:

انتخابات هیات‌رییسه 9 کمیسیون تخصصی برگزار شد/ هشت رییس ابقا شدند/ اصلاح‌طلبان ریاست کمیسیون فرهنگی را از دست دادند

انتخابات هیات‌رییسه هشت کمیسیون تخصصی مجلس شورای اسلامی در دوره دهم امروز بعدازظهر برگزار شد و روسای هفت کمیسیون در سال چهارم ابقاء شدند.

انتخابات هیات‌رییسه 9 کمیسیون تخصصی برگزار شد/ هشت رییس ابقا شدند/ اصلاح‌طلبان ریاست کمیسیون فرهنگی را از دست دادند
کد خبر: 311185
|
۱۳۹۸/۰۳/۱۹ ۱۷:۱۲:۰۰

اعتمادآنلاین| امروز بعدازظهر انتخابات هیئت‌ رئیسه 9 کمیسیون‌ تخصصی در مجلس شورای اسلامی به روال هر سال برگزار شد. از این بین روسای 7 کمیسیون تخصصی در جایگاه خود ابقاء شدند و ریاست کمیسیون فرهنگی که پیش از این در اختیار احمد مازنی، عضو فراکسیون امید مجلس بود به اصولگرایان ولایی رسید.

امیدی‌ها ریاست کمیسیون فرهنگی را واگذار کردند

در جلسه امروز کمیسیون فرهنگی مجلس جمشید جعفرپور به عنوان رئیس و احمد سالک و سیدصادق طباطبایی‌نژاد به عنوان نواب رئیس اول و دوم در این کمیسیون انتخاب شدند. همچنین علیرضا ابراهیمی و احد آزادیخواه به عنوان دبیران کمیسیون فرهنگی برگزیده شدند. سیده فاطمه ذوالقدر هم به عنوان سخنگوی این کمیسیون انتخاب شد.

تاجگردون برای چهارمین سال متوالی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ماند


در جریان برگزاری انتخابات هیئت رئیسه سال چهارم کمیسیون برنامه و بودجه، غلام رضا تاجگردون را باردیگر به ریاست این کمیسیون انتخاب کردند. در این انتخابات، غلامرضا تاجگردون به عنوان رئیس، جهانبخش محبی‌نیا، نایب رئیس اول و هادی قوامی به عنوان نایب رئیس دوم انتخاب شدند. محمد خدابخشی هم سخنگوی این کمیسیون شد.

کولیوند در ریاست کمیسیون شوراها ابقا شد


در انتخابات هیئت رئیسه کمیسیون شوراها، محمد جواد کولیوند به عنوان رئیس، حمیدرضا کاظمی به عنوان نایب رئیس اول، بیت الله عبداللهی نماینده اهر به عنوان نایب رئیس دوم، پروانه مافی به عنوان دبیر اول، سهراب گیلانی به عنوان دبیر دوم و علیرضا سلیمی به عنوان سخنگوی کمیسیون شوراها انتخاب شدند.

عزیز اکبریان باز هم رئیس کمیسیون صنایع شد


اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس نیز برای چهارمین سال پیایی عزیز اکبریان را به ریاست این کمیسیون انتخاب کردند. فریدون احمدی نایب رئیس اول و رضا علیزاده نیز به عنوان نایب رئیس دوم انتخاب شدند. سعید باستانی هم سخنگوی این کمیسیون شد.

ریاست حسنوند در کمیسیون انرژی تمدید شد


اعضای کمیسیون انرژی برای چهارمین سال فریدون حسنوند را به عنوان رئیس این کمیسیون انتخاب کردند. حسین امیری خامکانی و عدل هاشمی به عنوان نائب رئیس اول و دوم این کمیسیون انتخاب شدند و سکینه الماسی هم سخنگوی این کمیسیون شد.

رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی ابقا شد


الهیار ملک‌شاهی نیز با رای اعضای کمیسیون حقوق و قضایی مجلس در ریاست این کمیسیون ابقا شد. یحیی کمالی‌پور، نایب رئیس اول و علی کاظمی به عنوان نایب رئیس دوم انتخاب شدند. حسین رضازاده نیز به عنوان دبیر اول، جلیل رحیمی جهان آبادی به عنوان دبیر دوم و حسن نوروزی هم به عنوان سخنگوی کمیسیون شدند.

رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران ماند


محمدرضا رضایی کوچی نیز برای سال چهارم به ریاست کمیسیون عمران انتخاب شد و در سمت خود باقی ماند. سیداحسن علوی نایب رئیس اول، ابوالفضل موسوی بیوکی نایب رئیس دوم، علیم یارمحمدی دبیر اول، حسین نیازآذری دبیر دوم و صدیف بدری به عنوان سخنگوی کمیسیون عمران انتخاب شدند.

ریاست کیخا بر کمیسیون کشاورزی تمدید شد


محمدعلی کیخا در انتخابات هیئت رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی برای سال چهارم در ریاست این کمیسیون ابقا شد. عباس پاپی زاده نیز به عنوان نماینده نایب رئیس، کریمی نماینده اردبیل به عنوان نایب رئیس دوم، ابراهیمی نماینده شازند به عنوان سخنگو، محمدعلی شاعری و شریعت نژاد به عنوان دبیر اول و دوم کمیسیون انتخاب شدند.

کاتب رئیس کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس ماند


غلامرضا کاتب در انتخابات هیات‌رییسه کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی به عنوان رئیس کمیسیون بار دیگر ابقاء شد. عباس پاپی زاده بالنگان و مهرداد بائوج لاهوتی نیز به ترتیب به عنوان نایب رئیس اول و دوم این کمیسیون برگزیده شدند. محمد عزیزی و علی اکبری (نماینده شیراز) نیز توانستند با کسب اکثریت آرا از اعضای کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی مجلس به عنوان دبیران اول و دوم این کمیسیون برای اجلاسیه چهارم مجلس انتخاب شوند. عزت‌الله یوسفیان ملا هم به عنوان سخنگوی این کمیسیون انتخاب شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها