کد خبر: 311322
|
۱۳۹۸/۰۳/۲۰ ۱۰:۵۶:۰۲
| |

رییس مجتمع بیمارستانی امام خمینی(ره):

نیمی از بیماران بیمارستان امام(ره) توسط سایر بیمارستان‌ها پذیرش نشده‌اند/ بیش از دو برابر تخت‌های بیمارستان، بیمار اورژانسی پذیرش می‌کنیم

صادق‌نیت، رییس مجتمع بیمارستانی امام خمینی(ره) اعلام کرد: بیش از نیمی از بیمارانی که به ما ارجاع داده می‌شوند یا توسط اورژانس به ما تحویل داده می‌شوند، بیمارانی هستند که بیمارستان‌های دیگر آنها را پذیرش نمی‌کنند و به ما رجوع داده می‌شوند که بیماران آسیب‌های اجتماعی نیز از این دست هستند.

نیمی از بیماران بیمارستان امام(ره) توسط سایر بیمارستان‌ها پذیرش نشده‌اند/ بیش از دو برابر تخت‌های بیمارستان، بیمار اورژانسی پذیرش می‌کنیم
کد خبر: 311322
|
۱۳۹۸/۰۳/۲۰ ۱۰:۵۶:۰۲

اعتمادآنلاین| صادق‌نیت، رییس مجتمع بیمارستانی امام خمینی(ره) درباره پذیرش معتادان متجاهر با عارضه‌های خاص جسمی در این مجتمع گفت: اگر معتاد متجاهر بیمار باشد، در بیمارستان پذیرش خواهد شد. بیمارستان بیمار را پذیرش می‌کند و هنگام پذیرش از سابقه او و جایگاه اجتماعی او نمی‌پرسد که آیا معتاد است یا خیابان‌خواب یا متمول است. در آمار بیماران اورژانسی‌ که به بیمارستان ارجاع داده می‌شوند، معتادان و خیابان‌خواب‌ها نیز هستند. بیماران معتاد بعد از پذیرش در بیمارستان و طی مراحل درمان به مراکز معین برای ترک اعتیاد فرستاده می‌شوند.

وی تصریح کرد: بیمارستان اقدام به جلب معتادان از خیابان نمی‌کند، اما معتادانی که توسط اورژانس به بیمارستان ارجاع داده می‌شوند، اگر نیاز به مراقبت درمانی به علت بیماری داشته باشد، تحت فرآیند درمان قرار می‌گیرند و بیمارستان با اعتیاد یا مشخصات از این دست بیمار کاری ندارد.

او خاطرنشان کرد: ملاک بیماری است و خدمات درمانی به بیماران اورژانسی که ارجاع داده می‌شوند تعلق می‌گیرد که جزو آنها افرادی نیز هستند که از کف خیابان جمع می‌شوند. البته عمده ارجاعات اورژانسی بیش از ظرفیت بیمارستان است. هم اکنون ما بیش از دو برابر تخت بیمارستان، بیمار اورژانسی پذیرش کرده‌ایم.

رییس بیمارستان امام در پاسخ به اینکه چه حد از بیماران ارجاعی معتادان متجاهر هستند، افزود: ما سوابق بیماران را جستجو نمی‌کنیم، بیمار که به اورژانس وارد می‌شود، اگر نیاز به درمان داشته باشد، خدات پزشکی به او تعلق می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: بیش از نیمی از بیمارانی که به ما ارجاع داده می‌شوند یا توسط اورژانس به ما تحویل داده می‌شوند، بیمارانی هستند که بیمارستان‌های دیگر آنها را پذیرش نمی‌کنند و به ما رجوع داده می‌شوند که بیماران آسیب‌های اجتماعی نیز از این دست هستند.

صادق‌نیت در رابطه با مشاهدات سایکوز، بیماری‌های خاص و آسیب‌های عضوی از جمله قطع عضو که بیماران معتاد به خود وارد می‌کنند در مراجعانی که به اورژانس بیمارستان ارجاع داده می‌شوند، گفت: بحث اعتیاد مبحث گسترده‌ای است. مشاهده شده است که بیماری آسیب جدی به اعضای بدن خود وارد کند؛ این موارد بیشتر مربوط به بیماران اسکیزوفرنی است چه مصرف مواد داشته باشند یا نه.

او ادامه داد: نوع مواد مخدر، مقدار مصرف آن مواد و توهمات آن بعضا باعث اقداماتی آسیبی به خود می‌شود. بعضا بیماری مشکل روانی داشته که مبتلا به اعتیاد نیز شده است و این علائم نشات گرفته از بیماری زمینه‌ای در او است. ما روزانه چند هزار پذیرش گاه با وضعیت مخاطر جسمی داریم که مشاهدات از این قبیل هم در آنان دیده می‌شود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها