دعوا بین فدراسیون فوتبال و کمیته ملی المپیک بالا گرفت

با صحبت‌های مهدی تاج علیه برخی نهادهای دولتی و مخالفت کمیته ملی المپیک با انتخاب فرهاد مجیدی به عنوان سرمربی تیم امید، آتش اختلاف میان این دو نهاد و البته وزارت ورزش بار دیگر بالا گرفت.

دعوا بین فدراسیون فوتبال و کمیته ملی المپیک بالا گرفت
کد خبر: 311340
|
۱۳۹۸/۰۳/۲۰ ۱۱:۱۹:۲۷

اعتمادآنلاین| انگار باید طلسم صعود نکردن تیم فوتبال ایران به بازی‌های المپیک را به دور از هر اتفاق دیگری جست‌وجو کرد. طلسمی که نزدیک به نیم قرن بر پیکر فوتبال ایران افتاده و عوامل زیادی را به دنبال داشته است. شاید یکی از عوامل، غریبه بودن مسئولان مربوط به تیم فوتبال امید با واژه‌های هماهنگی و برنامه‌ریزی است. درست مثل این بار که برای انتخاب سرمربی تیم فوتبال امید، هماهنگی میان مسئولان وجود ندارد و از طرفی فدراسیون فوتبال فرهاد مجیدی را به عنوان سرمربی انتخاب می‌کند و از طرف دیگر، کمیته ملی المپیک، این انتخاب را به رسمیت نمی‌شناسد و مقابل آن موضع می‌گیرد.

البته که این برای اولین بار نیست انتخاب سرمربی تیم امید با چالش‌هایی روبه‌رو می‌شود، اما ماجرا موقعی مهم‌تر و حساس‌تر می‌شود که به نشست خبری روز گذشته مهدی تاج بازگردیم. جایی که رئیس فدراسیون فوتبال تأکید کرد "دولت دست از سر فوتبال بردارد" و در بخش دیگری از صحبت‌های خود اشاره کرد "عملکرد فدراسیون فوتبال از برخی نهادهای دولتی بهتر بوده است".

مهدی تاج در شرایطی این صحبت‌ها را به میان آورد که پیش از این هم در مسئله قانون منع به کارگیری بازنشستگان، زاویه‌هایی با مسئولان وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک پیدا کرده بود. هرچند در نهایت با تفاهم با مسعود سلطانی‌فر و رضا صالحی‌امیری از این مشکل عبور کرد، اما به نظر می‌رسد مجدداً اختلافی میان فدراسیون فوتبال با وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک پیش آمده است.

پس از صحبت‌های روز گذشته مهدی تاج و به زبان آوردن این جمله که عملکرد ما از برخی نهادهای دولتی خیلی بهتر بوده، بسیاری معتقد بودند که این صحبت‌های رئیس فدراسیون فوتبال در مورد وزارت ورزش و جوانان و همچنین کمیته ملی المپیک است. یک روز پس از این حرف، کمیته ملی المپیک انتخاب فرهاد مجیدی را به رسمیت نشناخت و به صورت رسمی مخالفت خود را با این انتخاب اعلام کرد و گفت که آنها و وزارت ورزش در جریان این موضوع نبودند.

آتش اختلافات بار دیگر بالا گرفته و ساکنان ساختمان سئول جنوبی (فدراسیون فوتبال) با ساکنان خیابان سئول شمالی (وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک) وارد چالشی جدید شده‌اند. این چالش در فاصله یک سال تا پایان دوره 4 ساله تاج و برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال ایجاد شده و باید دید ساکنان این دو ساختمان تا چه زمانی به این درگیری ادامه می‌دهند و آیا این بار هم زندگی شیرین می‌شود یا نه.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها