حمله برنی سندرز به سیاست‌های تجاری "توییتری" ترامپ

برنی سندرز در مصاحبه‌ای از سیاست‌های تجاری دونالد ترامپ و میل او به تهدیدکردن علنی شرکای تجاری آمریکا در توییتر انتقاد کرده و خواستار تغییر وضعیت موجود در سیاستگذاری‌های تجاری آمریکا شد.

حمله برنی سندرز به سیاست‌های تجاری "توییتری" ترامپ
کد خبر: 311369
|
۱۳۹۸/۰۳/۲۰ ۱۳:۱۸:۰۰

اعتمادآنلاین| برنی سندرز که در حال حاضر سناتور مستقل ایالت ورمونت است و از حزب دموکرات برای انتخابات ریاست جمهوری 2020 کاندیدا شده در مصاحبه‌ای با شبکه CNN به انتقاد از سیاست‌های دولت ترامپ به ویژه ازبابت گره زدن تجارت به موضوع مهاجرت پرداخت.

در این مصاحبه از سندرز خواسته شد تا نظرش را درباره تهدید اخیر ترامپ برای اعمال تعرفه‌های جدید بر واردات کالاهای مکزیکی در صورت کم کاری این کشور در مقابله با ورود مهاجران به خاک آمریکا اعلام کند.

با وجود آنکه مکزیک و آمریکا روز جمعه در این خصوص به توافق رسیدند و رئیس جمهور آمریکا تهدید خود را پس گرفت اما این طرح پیشنهادی ترامپ شدیداً از جانب جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها مورد انتقاد قرار گرفت.

سندرز در این مصاحبه گفت: شما نمی‌توانید از موضوع تعرفه‌های واردات برای تهدید استفاده کنید. شما نمی‌توانید سیاست تجاری خود را بر مبنای توییت‌ها بنا کنید. چیزی که شما به آن نیاز دارید سیاست‌های تجاری جامعی است که به نمایندگی از خواسته‌های طبقه کارگر مردم این کشور و نه فقط مدیرعاملان شرکت‌های بزرگ به اجرا دربیاید.

برنی سندرز در ادامه این مصاحبه تصریح کرد: آیا اکنون ما نیاز به تغییر سیاست‌های تجاری خود برای محافظت از مشاغل در آمریکا داریم؟ جواب مثبت است. آیا ما نیاز داریم که با همکاری با دیگر کشورها جایگاه فقیرترین مردم را در سراسر جهان ارتقا دهیم؟ بله ما نیاز داریم این کار را انجام دهیم.

برنی سندرز که عمدتاً حامی سیاست‌های سوسیالیستی است در عین حال به ترامپ از بابت شرور نشان دادن مهاجران حمله کرد و گفت: رئیس جمهور آمریکا دائماً تلاش می‌کند به خاطر کسب منافع سیاسی در مردم چند دستگی ایجاد کند.

وی افزود: البته موج ورود پناهجویان و مهاجران بدون اوراق هویتی به آمریکا یک مساله جدی است اما در این حد بحرانی نیست که لازم باشد این مردم درمانده را شرور جلوه دهیم.

رئیس جمهوری آمریکا اخیراً تهدید کرد در صورتی که مکزیک گام‌های مطلوب کاخ سفید را برای مقابله با موج جدید ورود مهاجران متعلق به آمریکای مرکزی در پیش نگیرد از تاریخ 10 ژوئن تعرفه‌های پنج درصدی بر واردات تمامی کالاها از مکزیک اعمال می‌کند. برخی قانونگذاران جمهوری‌خواه گفتند که این به منزله فراتر رفتن ترامپ از اختیارات قوه مجریه است و ترامپ سیاست تجاری را با مهاجرت گره زده است.

سندرز در عین حال رئیس جمهور را به خاطر برخی سیاست‌های تندرویی که در پیش گرفته نژادپرست خوانده است اما در عین حال با باز گذاشتن کامل مرزها نیز مخالفت کرده و گفته است، این باعث می‌شود تعداد زیادی از مردمان فقیر به آمریکا بیایند. او گفته است: من فکر می‌کنم چیزی که ما نیاز داریم یک اصلاحات مهاجرتی فراگیر است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها