کد خبر: 311372
|
۱۳۹۸/۰۳/۲۰ ۱۲:۵۰:۰۰
| |

محمود کلهر، پیشکسوت فوتبال ایران، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

تاج خودش مستقیماً فرهاد مجیدی را انتخاب کرده است/ نمی‌دانم ملاک انتخاب مجیدی برای هدایت تیم امید چیست/ سال‌هاست در انتخاب مربی دچار مشکل هستیم/ در انتخاب‌هایمان شایسته‌سالاری را مد نظر قرار نمی‌دهیم

فدراسیون فوتبال فرهاد مجیدی را به‌ عنوان مربی تیم ملی امید انتخاب کرد. هرچند مجیدی سابقه زیادی در امر مربیگری ندارد، اما یکی از محبوب‌ترین بازیکنان فوتبال ایران به شمار می‌رود. همین موضوع می‌تواند بر رابطه او با بازیکنان تیم ملی تاثیر چشمگیری بگذارد.

تاج خودش مستقیماً فرهاد مجیدی را انتخاب کرده است/ نمی‌دانم ملاک انتخاب مجیدی برای هدایت تیم امید چیست/ سال‌هاست در انتخاب مربی دچار مشکل هستیم/ در انتخاب‌هایمان شایسته‌سالاری را مد نظر قرار نمی‌دهیم
کد خبر: 311372
|
۱۳۹۸/۰۳/۲۰ ۱۲:۵۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ فدراسیون فوتبال فرهاد مجیدی را به‌ عنوان مربی تیم ملی امید انتخاب کرد. تصمیمی که می‌تواند موافقان و مخالفان زیادی در پی داشته باشد. کمیته ملی المپیک در اولین واکنش به انتخاب مجیدی به‌ عنوان مربی تیم ملی امید، اعلام کرد که این انتخاب را به رسمیت نمی‌شناسد؛ واکنشی که شاید پاسخی باشد به صحبت‌های روز گذشته مهدی تاج درباره دخالت برخی از دولتی‌ها در امور فوتبال و فدراسیون فوتبال. هرچند مجیدی سابقه زیادی در امر مربیگری ندارد، اما یکی از محبوب‌ترین بازیکنان فوتبال ایران به شمار می‌رود. همین موضوع می‌تواند بر رابطه او با بازیکنان تیم ملی تاثیر چشمگیری بگذارد.

محمود کلهر، پیشکسوت فوتبال ایران و مربی اسبق تیم‌های پایه پرسپولیس، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین درباره انتخاب فرهاد مجیدی به‌ عنوان سرمربی تیم ملی امید گفت: «فرهاد مجیدی فردی شناخته‌شده و محبوب است، اما نمی‌دانم ملاک انتخاب او برای هدایت تیم ملی امید، که خیلی حساس است، چیست. تیم ملی امید پشتوانه تیم ملی بزرگسالان است و فدراسیون فوتبال باید اعلام کند که انتخاب مجیدی به‌ عنوان مربی تیم ملی امید بر چه اساس بوده است. آیا محبوب بودن یک فرد می‌تواند کمکی به تیم ملی در میدان بین‌المللی بکند یا خیر؟ من منکر ارزش‌های فنی فرهاد مجیدی نیستم، او با همه مربی‌های بزرگ در فوتبال ایران، امارات و قطر کار کرده است؛ اما فکر می‌کنم در این شرایط باید فردی انتخاب می‌شد که سابقه بیشتری در امر مربیگری داشته و با فضای تیم‌های پایه هم آشنا باشد.»

این مربی تیم‌های پایه در ادامه گفت: «متاسفانه سال‌هاست در انتخاب مربی دچار مشکل هستیم. وقتی تیم‌های پایه ما نتیجه لازم را نمی‌گیرد یک مربی لیگ برتری را برای تیم‌های پایه انتخاب می‌کنیم و مشکلاتی پیش می‌آید.»

او با اشاره به تجربه دیگر کشورها در بخش فوتبال پایه گفت: «مربی‌ها در کشورهایی مثل امارات، قطر و ژاپن سلسله‌مراتب را طی می‌کنند. این مربیان از نونهالان به نوجوانان می‌آیند و بعد به رده‌های بالاتر می‌روند، اما چنین اتفاقی در ایران رخ نمی‌دهد.»

او در ادامه گفت: «ما در انتخاب‌هایمان شایسته‌سالاری را مد نظر قرار نمی‌دهیم. من معتقدم فرهاد مجیدی باید مدتی در رده‌های پایه کار می‌کرد و پله‌پله بالا می‌آمد تا رزومه کاری‌اش خراب نشود. من به فرهاد مجیدی تبریک می‌گویم و امیدوارم موفق شود.»

این پیشکسوت فوتبال ایران درباره نقش کمیته فنی و حمید استیلی در انتخاب مربی تیم ملی امید گفت: «آدم‌های بزرگی در کمیته فنی تیم ملی امید حضور دارند ولی نمی‌دانم این انتخاب بر چه مبنایی است؟ ملاک انتخاب این افراد چیست؟ باید کمی در این مسائل رفاقت‌ها و دوستی‌ها را کنار بگذاریم و انتخاب درستی از نظر فنی داشته باشیم. می‌توانستیم در رده‌های پایه افرادی را انتخاب کنیم که سال‌ها در این بخش کار کرده‌اند.»

کلهر با اشاره به نقش کلیدی مهدی تاج در انتخاب مربی تیم ملی گفت: «فکر می‌کنم خودِ آقای تاج مستقیماً فرهاد مجیدی را انتخاب کرده است.»

کلهر در ادامه گفت: «بحث فرهاد مجیدی نیست؛ ما در بحث انتخاب مربی با مشکل مواجه هستیم. همیشه انتخاب‌هایمان با مشکل مواجه بوده است. با این انتخاب‌ها بازیکنان بزرگ‌مان را می‌سوزانیم و رزومه کاری این افراد را خراب می‌کنیم. امیدوارم فرهاد مجیدی در کنار خودش افرادی را قرار دهد که بتوانند به او و تیم ملی کمک کنند.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها