کد خبر: 311390
|
۱۳۹۸/۰۳/۲۰ ۱۲:۵۵:۵۱
| |

اعلام جزییات سفر رئیس‌جمهور چین به قرقیزستان و تاجیکستان

سخنگوی امور خارجه چین با اشاره به سفر رسمی رئیس‌جمهور این کشور به کشورهای آسیای مرکزی از همکاری «پکن» با «بیشکک» و «دوشنبه» در قالب پروژه «یک جاده، یک کمربند» خبر داد.

اعلام جزییات سفر رئیس‌جمهور چین به قرقیزستان و تاجیکستان
کد خبر: 311390
|
۱۳۹۸/۰۳/۲۰ ۱۲:۵۵:۵۱

اعتمادآنلاین| سخنگوی امور خارجه چین با اشاره به سفرهای رسمی «شی جین‌پینگ» رئیس جمهور این کشور به کشورهای آسیای مرکزی اعلام کرد: در این سفر برنامه جدید همکاری چین با قرقیزستان و تاجیکستان در قالب پروژه «یک جاده، یک کمربند» معرفی می‌شود و توسعه روابط دیپلماتیک «پکن» با «بیشکک» و «دوشنبه» در دستور کار قرار دارد.

او گفت: شی جین‌پینگ در جلسه مشاوره تعامل و اعتمادسازی در آسیای مرکزی در «دوشنبه» و نشست سران کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای در «بیشکک» حضور خواهد داشت و در قالب آن مذاکرات دوجانبه‌ای با مقامات تاجیکستان و قرقیزستان انجام می‌دهد.

سخنگوی امور خارجه چین تصریح کرد: همچنین در چارچوب این سفر دیدارهای رسمی و غیررسمی انجام می‌شود و در نتیجه آنها ده‌ها توافقنامه‌های همکاری به امضا می‌رسد.

او تاکید کرد: سفر رئیس جمهور چین به کشورهای آسیای مرکزی توسعه مشارکت کشورهای منطقه در چارچوب سازمان همکاری شانگهای و تعامل و اعتمادسازی در منطقه را بیشتر خواهد کرد.

این مقام چینی ادامه داد: علاوه بر این شی جین پینگ برنامه جدید توسعه همکاری با قرقیزستان و تاجیکستان در قالب پروژه «یک جاده، یک کمربند» را معرفی می‌کند که هدف اصلی آن تعمیق مشارکت اقتصادی و تعامل بین مردم کشورهای منطقه است.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها