کد خبر: 311472
|
۱۳۹۸/۰۳/۲۰ ۱۵:۰۴:۴۸
| |

چین تظاهرات در هنگ‌کنگ را محکوم کرد

روزنامه‌های پرتیراژ چین، تظاهرات برخی از شهروندان هنگ‌کنگی ضداسترداد مجرمین به پکن توسط دولت هنگ‌کنگ را ناشی از تحریک خارجی خواندند.

چین تظاهرات در هنگ‌کنگ را محکوم کرد
کد خبر: 311472
|
۱۳۹۸/۰۳/۲۰ ۱۵:۰۴:۴۸

اعتمادآنلاین| روزنامه‌ای پرتیراژ در چین، نیروهای خارجی را عامل تحریک تظاهرات در هنگ‌کنگ به قصد ضربه زدن به پکن دانست. روزنامه‌ای دیگر نیز از مقاصد سیاسی حامیان بین‌المللی این تظاهرات خبر داد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، روزنامه «چاینا دیلی» روز دوشنبه نوشت:‌ «متأسفانه برخی شهروندان هنگ‌کنگی توسط جناح مخالف و متحدان خارجی آن‌ها که حامی کمپین ضداسترداد هستند اغفال شده‌اند».

همچنین افزود: «هر فرد منصفی این لایحه اصلاحیه را بخشی قانونی، منطقی و قابل درک از قانون‌گذاری می‌داند که موجب تقویت حاکمیت قانون و اجرای عدالت در هنگ‌کنگ می‌شود. برخی نیروهای خارجی از فرصت استفاده می‌کنند تا راهبرد خود جهت ضربه زدن به چین را به‌وسیله ایجاد خرابکاری در هنگ‌کنگ، پیش ببرند».

با این حال، این روزنامه اشاره‌ای به هویت نیروهای خارجی نکرد.

از سوی دیگر روزنامه «گلوبال تایمز» چاپ چین نیز روز دوشنبه نوشت گروه‌های مخالف دولت در هنگ‌کنگ و حامیان بین‌المللی آن‌ها فعالیت‌های عادی قانون‌گذاری در این کشور را با مقاصد سیاسی مورد تهییج قرار می‌دهند.

روز یک‌شنبه شهروندان هنگ‌کنگی در اعتراض به تصویب لایحه‌ای در پارلمان اعتراض کردند. این لایحه اجازه استرداد مجرمین به چین را میسر می‌کند اما به‌گفته معترضین این لایحه استقلال هنگ‌کنگ را به خطر می‌اندازد.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها