کد خبر: 311483
|
۱۳۹۸/۰۳/۲۰ ۱۵:۱۹:۴۴
| |

رقابت محافظه‌کاران انگلیس برای جانشینی ترزا می‌ آغاز شد

امروز با اعلام فهرست نهایی نامزد‌های حزب محافظه‌کار برای تصدی پست رهبری این حزب و به تبع آن نخست‌وزیری انگلیس، این حزب رسما رقابت‌ها را در این زمینه آغاز می‌کند.

رقابت محافظه‌کاران انگلیس برای جانشینی ترزا می‌ آغاز شد
کد خبر: 311483
|
۱۳۹۸/۰۳/۲۰ ۱۵:۱۹:۴۴

اعتمادآنلاین| امروز (دوشنبه) ساعت 5 بعدازظهر به وقت محلی، فهرست تاییدشده نهایی از نامزد‌های محافظه‌کار برای ریاست این حزب که قدیمی‌ترین حزب انگلیس محسوب می‌شود، منتشر خواهد شد. یازده نامزد برای تصدی این پست رقابت می‌کنند که برنده آن علاوه بر ریاست حزب محافظه‌کار، جانشین ترزا می‌، نیز خواهد شد.

در میان این یازده نفر، از مهمترین گزینه‌ها می‌توان بوریس جانسون، وزیر امور خارجه پیشین، جرمی هانت، وزیر امور خارجه کنونی، آندریا لیدسون، رئیس کنونی مجلس عوام و مایکل گو، وزیر کنونی محیط‌زیست انگلیس را نام برد.

از آنجاییکه تعداد افراد زیادی برای این پست نامزدی خود را اعلام کرده‌اند چندین دور رای‌گیری در میان 313 نفر از قانونگذاران صورت خواهد گرفت تا تعداد محدودی که از حمایت بالایی برخوردارند باقی بمانند. در نهایت دو نفری که باقی می‌مانند باید رای اعضای حزب را که گفته می‌شود حدود 150 هزار نفر هستند کسب کنند.

ترزا می‌ از سال 2016 رهبری حزب محافظه‌کار و سمت نخست‌وزیری انگلیس را برعهده دارد. اما بحران برکسیت یا همان برنامه خروج انگلیس از اتحادیه اروپا سبب شد پس از آنکه در همراه کردن پارلمان با خود ناکام بماند از این سمت استعفا کند. در حال حاضر بسیاری از نامزد‌های کنونی برای جانشینی می‌ مدعی شده‌اند برگزیت را بهتر از نخست‌وزیر پیشین پیش خواهند برد و برخی تهدید کرده‌اند تا پایان اکتبر انگلیس را بدون توافق از اتحادیه اروپا خارج خواهند کرد. بوریس جانسون، یکی از مهمترین گزینه‌ها برای جانشینی ترزا می‌ نیز گفته است چناچه انتخاب شود مبلغی را که توافق شده بود انگلیس در ازای برگزیت به اتحادیه اروپا بپردازد پرداخت نخواهد کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها