کد خبر: 311485
|
۱۳۹۸/۰۳/۲۰ ۱۵:۲۴:۲۱
| |

کره‌شمالی سالگرد سفر رهبر انقلاب به پیونگ‌یانگ را گرامی داشت

کره‌شمالی در سی‌امین سالگرد دیدار رهبر متوفای این کشور با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران، مراسمی را به مناسبت هفته دوستی دو کشور برگزار کرد.

کره‌شمالی سالگرد سفر رهبر انقلاب به پیونگ‌یانگ را گرامی داشت
کد خبر: 311485
|
۱۳۹۸/۰۳/۲۰ ۱۵:۲۴:۲۱

اعتمادآنلاین| نشستی برای بزرگداشت سی‌امین سالگرد دیدار «کیم ایل سونگ» رهبر متوفی کره شمالی و حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران در باشگاه دیپلماتیک «تائدونگانگ» به مناسبت هفته دوستی دو کشور برگزار شد. رهبر انقلاب در دوران ریاست‌جمهوری خود به کره شمالی سفر کرده بودند.

سید «محسن عمادی» سفیر ایران در کره شمالی و کارکنان سفارتخانه ایران در این مراسم حضور یافتند. «پاک کیونگ ایل» معاون رئیس کمیته کره‌ای روابط فرهنگی با کشور‌های خارجی به همراه برخی دیگر از مقامات و مسئولان کره شمالی نیز در این نشست حضور داشتند.

کیونگ ایل و عمادی در سخنانی، دیدار و گفتگو میان کیم ایل سونگ و رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران را یک رویداد تاریخی توصیف کردند؛ زیرا اساس روابط گسترده دوجانبه در زمینه‌های گوناگون از جمله سیاست، اقتصاد و فرهنگ قرار گرفت.

سخنرانان این نشست متعهد شدند تلاش‌های مثبتی را در راستای توسعه و تقویت روابط دوستانه و همکاری در سطوح عالی میان دو کشور به کار بگیرند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها