جلال میرزایی، عضو فراکسیون امید مجلس، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

از حد نصاب افتادن کابینه در صورت استیضاح وزرا، تاثیری بر نگاه مجلس به استیضاح‌ها ندارد/ برخی با نگاه سیاسی وزرا را استیضاح می‌کنند/ طرح استیضاح زنگنه سیاسی است

جلال میرزایی، رئیس کمیته سیاسی فراکسیون امید، درباره تاثیر از حد نصاب افتادن کابینه و نیاز به رای اعتماد مجدد در استیضاح وزرا، گفت: از حد نصاب افتادن کابینه در صورت استیضاح وزرا، تاثیری بر نگاه مجلس به استیضاح‌ها ندارد. ممکن است یک وزیر ناکارآمد باشد و افکار عمومی هم در این زمینه نقش تعیین‌کننده‌ای دارند.

از حد نصاب افتادن کابینه در صورت استیضاح وزرا، تاثیری بر نگاه مجلس به استیضاح‌ها ندارد/ برخی با نگاه سیاسی وزرا را استیضاح می‌کنند/ طرح استیضاح زنگنه سیاسی است
کد خبر: 311509
|
۱۳۹۸/۰۳/۲۱ ۱۰:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| جلال میرزایی، نماینده ایلام و عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار اعتمادآنلاین، ضمن اشاره به طرح استیضاح وزرا در مجلس، تاکید کرد: نباید استیضاح‌ها مانند قبل باشد که نمایندگان آن را امضا کنند و در لحظه آخر امضای خود را پس بگیرند. این اقدام دون شأن مجلس است.

او ادامه داد: استیضاح ابزار نظارتی مناسبی است. وزیر توضیحاتی ارائه می‌دهد و نمایندگان هم دیدگاه‌های خود و نقدهایی را که بر عملکرد وزیر وارد است بیان می‌کنند. ممکن است وزیر مجدداً رای اعتماد بگیرد، اما اگر توضیحات وزیر نمایندگان را قانع نکرد، از این وزیر سلب اعتماد می‌شود و فرصت داده می‌شود که فردی با نگاه و رویکرد جدیدی آن وزارتخانه را اداره کند.

این نماینده مجلس در خصوص اینکه احتمال استیضاح کدام وزیر بیشتر است، تاکید کرد: حساب‌وکتاب استیضاح‌ها در مجلس مشخص نیست؛ نماینده‌ای که استیضاحی را امضا کرده و انتظار می‌رود تا پایان کار پای امضایش بماند، امضایش را پس می‌گیرد.

میرزایی، درباره تاثیر از حد نصاب افتادن کابینه و نیاز به رای اعتماد مجدد در استیضاح وزرا، گفت: هنوز بحث جدی‌ای در خصوص استیضاح وزرا در صحن علنی مطرح نشده است، اما از حد نصاب افتادن کابینه در صورت استیضاح وزرا، تاثیری بر نگاه مجلس به استیضاح‌ها ندارد. ممکن است یک وزیر ناکارآمد باشد و افکار عمومی هم در این زمینه نقش تعیین‌کننده‌ای دارند.

او در پایان گفت: استیضاح یک امر سیاسی است و برخی با نگاه سیاسی وزرا را استیضاح می‌کنند؛ مانند استیضاح آقای زنگنه. عده‌ای هم با نگاه متفاوتی وزیر دیگر را استیضاح می‌کنند. باید دید انگیزه‌ها از استیضاح وزرا چیست، نمی‌توان یک نظر واحد برای تمامی استیضاح‌ها ارائه داد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها