کد خبر: 311650
|
۱۳۹۸/۰۳/۲۱ ۱۲:۰۲:۰۰
| |

حضور غیرقانونی داوری در فدراسیون والیبال

دوران 6 ماهه قانونی سرپرستی «افشین داوری» در فدراسیون والیبال به پایان رسیده است اما همچنان او در مقام خود حضور دارد.

حضور غیرقانونی داوری در فدراسیون والیبال
کد خبر: 311650
|
۱۳۹۸/۰۳/۲۱ ۱۲:۰۲:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ 18 آذر 97 بود که مراسم معارفه داوری به عنوان سرپرست فدراسیون والیبال برگزار شد. پیش از آن «احمد ضیایی» ریاست فدراسیون را بر عهده داشت اما به دلیل اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان، از این سمت کنار رفت.

در تبصره 2 ماده 10 اساسنامه فدراسیون‌های ورزشی ایران که در سال 1381 به تصویب هیات وزیران رسید، آمده است:

«رئیس سازمان بلافاصه پس از عزل و یا قبول استعفای رئیس فدراسیون فردی را به عنوان سرپرست منصوب خواهد نمود. مجمع عمومی مکلف است حداکثر ظرف مدت 6 ماه در مورد انتخاب رئیس جدید فدراسیون با رعایت مقررات اقدام نماید.»

قانون به صراحت اعلام کرده است که دوران حضور یک فرد به عنوان سرپرست در فدراسیون نباید بیش از 6 ماه طول بکشد. اگر روز معارفه داوری را به عنوان آغاز کار او در نظر بگیریم، حالا چهار روز است که از پایان مهلت قانونی حضور او در فدراسیون والیبال می‌گذرد و در واقع باید گفت که این فدراسیون در حال حاضر به صورت غیر قانونی اداره می‌شود.

البته در سال‌های گذشته هم این موضوع سابقه داشت که یک سرپرست بیش از 6 ماه در یک فدراسیون باقی بماند اما در چنین شرایطی رئیس سازمان تربیت بدنی سابق یا وزیر ورزش، حکم آن فرد را به عنوان سرپرست تمدید می‌کرد یا فرد جدیدی به این سمت منصوب می‌شد اما این اتفاق هنوز در فدراسیون والیبال رخ نداده است.

چنین رفتاری پیش از این هم در فدراسیون والیبال تکرار شده بود. وقتی «محمدرضا داورزنی» 9 بهمن 1395 به عنوان معاون وزیر ورزش و جوانان منصوب شد، مجبور بود ریاست فدراسیون والیبال را رها کند اما قرار شد برای اینکه امور فدراسیون لطمه نخورد، خودش سرپرستی فدراسیون را بر عهده بگیرد تا انتخابات برگزار شود. با این وجود برگزاری آن دوره انتخابات نیز حدود یک سال به تعویق افتاد تا در نهایت 7 دی 96 ضیایی به ریاست فدراسیون برسد.

از زمان اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان، رئیسان چند فدراسیون دیگر نیز همچون والیبال از سمت خود کنار رفتند اما انتخابات بیشتر این فدراسیون‌ها برگزار شد. مراحل ثبت نام انتخابات 2 فدراسیون کشتی و وزنه‌برداری نیز برگزار شده و قرار است در تیرماه به مرحله نهایی برسد اما ظاهراً قانون درباره والیبال به شیوه متفاوتی اجرا می‌شود، به شکلی که حتی زمانی برای آغاز ثبت نام نامزدها نیز اعلام نشده است.

مسئولین وزارت ورزش پیش از این اعلام کرده بودند که انتخابات این فدراسیون، پس از پایان لیگ ملت‌های والیبال برگزار می‌شود اما با توجه به شرایط کنونی بعید است که دست کم تا سه ماه آینده هم این اتفاق عملی شود. مرحله نخست لیگ ملت‌ها 9 تیر به پایان می‌رسد. با توجه به عملکرد تیم ملی در این مسابقات، شانس صعود این تیم به مرحله نهایی مسابقات بسیار زیاد است. مرحله نهایی نیز 23 تیر تمام خواهد شد. 18 تا 21 مرداد مسابقات انتخابی المپیک، 22 تا 30 شهریور قهرمانی آسیا در تهران، 9 تا 23 مهر جام جهانی و در آذر ماه نیز قرار است مسابقات قاره‌ای انتخابی المپیک برگزار شود. در این میان مسابقات نوجوانان و جوانان جهان و قهرمانی زنان آسیا نیز وجود دارد. با این شرایط معلوم نیست وزارت ورزش دنبال کدام وقت خالی است تا انتخابات را برگزار کند.

البته شاید این میزان تعلل در تعیین تکلیف فدراسیون والیبال به دلیل سابقه و علاقه داورزنی در والیبال باشد که باعث شده است او نتواند به راحتی از این رشته دل بکند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها