کد خبر: 311684
|
۱۳۹۸/۰۳/۲۱ ۱۲:۴۵:۰۰
| |

رویترز:

مخالفان سودانی نخست‌وزیر پیشنهادی خود را معرفی کردند

مخالفان سودانی «عبدالله حمدوک» را نخست وزیر پیشنهادی خود اعلام کرده و در کنفرانس خبری که روز سه‌شنبه برگزار می‌شود او را معرفی می‌کنند.

مخالفان سودانی نخست‌وزیر پیشنهادی خود را معرفی کردند
کد خبر: 311684
|
۱۳۹۸/۰۳/۲۱ ۱۲:۴۵:۰۰

اعتمادآنلاین| یکی از رهبران احزاب مخالف سودان گفت که روز سه‌شنبه در کنفرانس خبری نخست‌وزیر پیشنهادی مخالفان که «عبدالله حمدوک» است معرفی خواهد شد.

او که با رویترز مصاحبه می‌کرد، گفت که مخالفان سودانی 8 عضو مجلس انتقالی را معرفی می‌کنند که 3 نفر از آنها زن خواهند بود.

این در حالی است که نیروهای امنیتی سودان روز دوشنبه سه تن از رهبران گروه «الحرکه الشعبیه لتحریر السودان» به نام‌های «یاسر عرمان»، «مبارک اردول» و «خمیس جلاب» را به سودان جنوبی تبعید کردند.

از سوی دیگر «نافرمانی فراگیر مدنی» در سودان از روز یکشنبه (نوزدهم خرداد) در خارطوم (پایتخت) و شماری از دیگر شهرهای سودان آغاز شده و روز دوشنبه برای دومین روز متوالی ادامه یافت.

این نافرمانی مدنی در واکنش به کشتار هفته گذشته است که نیروهای وابسته به شورای انتقالی نظامی به میدان تحصن معترضان در خارطوم حمله کردند و طی آن بیش از صد نفر جان باختند و بیش از پانصد نفر مجروح شدند.

سودان از اواخر پاییز سال گذشته شاهد ناآرامی و اعتراض است. «عمر البشیر» رئیس‌جمهور سابق سودان 22 فروردین در پی گسترش اعتراضات مردمی به نابسامانی اوضاع اقتصادی، با دخالت ارتش برکنار شد و پس از آن یک شورای نظامی به رهبری عبدالفتاح البرهان قدرت را به دست گرفت.

این شورا مورد حمایت عربستان سعودی، امارات و مصر قرار گرفت. معترضان خواستار آن هستند که این شورای نظامی قدرت را به دولتی مدنی تحویل دهد؛ به همین دلیل به تحصن خود در مقابل مقر فرماندهی ارتش در خارطوم ادامه دادند تا آنکه نیروهای شورای انتقالی آنان را به گلوله بستند.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها