رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات:

اربعین امسال بیش از 3 میلیون ایرانی راهی کربلا می‌شوند

حسن پلارک، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات گفت: بر اساس پیش بینی‌های صورت گرفته جمعیت زائران اربعین امسال بیش از 3 میلیون نفر خواهد شد.

اربعین امسال بیش از 3 میلیون ایرانی راهی کربلا می‌شوند
کد خبر: 311686
|
۱۳۹۸/۰۳/۲۱ ۱۲:۴۸:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ نشست هم اندیشی کمیته اسکان تغذیه و جذب نذورات مردمی اربعین حسینی امروز (سه‌شنبه 21 خرداد) با حضور شهردار تهران، رئیس ستاد باسازی عتبات عالیات و جمعی از مسئولان در ساختمان شهرداری تهران برگزار شد.

در ادامه این نشست حسن پلارک، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات بیان کرد: ستاد مرکزی اربعین 13 کمیته دارد که 12 مورد از این کمیته‌ها وظیفه آماده سازی زائران را برعهده دارند؛ وظیفه کمیته مشارکت‌های مردمی برابر می‌کند با 12 کمیته دیگر و بر این اساس ستاد عراق ما مسئولیت مضاعفی دارد.

وی افزود: پیش بینی می‌شود که جمعیت زائران اربعین امسال به 3 میلیون نفر و بیشتر از آن برسد و باید بررسی کنیم و ببینیم که امکانات تا چه حد پاسخگو است؛ لذا با همکاری‌های صورت گرفته از پس پذیرایی و ارائه خدمات به این تعداد از زائران برخواهیم آمد.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات با بیان اینکه امسال ظرفیت‌ها را افزایش خواهیم داد، گفت: در سال گذشته 2008 موکب داشتیم که امسال با برداشتن برخی از محدودیت‌ها تعداد آن‌ها را افزایش خواهیم داد و با تلاش سایر کمیته‌ها از 3 میلیون زائر کربلا به بهترین شکل ممکن پذیرایی خواهیم کرد.

پلارک درباره امکانات مورد نیاز زائران اربعین تصریح کرد: بخشی از این امکانات مربوط به سیستم‌های اعزام و گذرنامه است و بخش دیگر نیز مربوط به ستاد اسکان و تغذیه است.

وی افزود: امسال باید امکانات سرمایشی را در فضای اسکان زائران افزایش دهیم و با توجه به گرم شدن هوا امکانات ویژه‌ای را برای پذیرایی از زائران اربعین در نظر گرفته‌ایم.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات در خصوص وجود برخی از مشکلات در مرز‌ها گفت: بررسی مشکلات موجود در مرزها را امسال به مسئولیت‌های خود اضافه کردیم و همچنین با توجه به تحریم‌ها برای ارسال مواد غذایی، محدودیت‌هایی را نیز اعمال کردیم.

پلارک تصریح کرد: امکانات کانتینری باید به صورت پلمب ارسال و همان گونه وارد کشور عراق شوند. همچنین باید بتوان در داخل عراق با یخ ساز‌ها به تولید یخ بپردازیم.

وی افزود: ستاد بازسازی عتبات عالیات نسبت به توسعه 20 برابری حرم امام علی (ع) اقدام کرده است و امسال صحن حرم حضرت زهرا(س) نیز در اربعین بازگشایی می‌شود و از این پس به توسعه صحن حرم حضرت زینب (س) خواهیم پرداخت.

در ادامه این نشست سید حمید حسینی رئیس اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های عراق نیز بیان کرد: در سال 97 در قالب طرح لوا الخدمه الحسینیه زمینه اسکان 40 هزار زائر در کاظمین و 200 هزار زائر در کربلا و 600 هزار زائر در نجف اشرف فراهم شد.

مسئول کمیته لوا الخدمه الحسینیه در ادامه گفت: سال گذشته کار اسکان زائران اربعین در خانه‌های مردم عراق را فراهم کردیم و این کار را از 150 هزار زائر در نجف آغاز کردیم و در نهایت 603 هزار زائر را در نجف اسکان دادیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها