فرستاده آمریکا به خارطوم می‌‌رود

در پی تشدید بحران در سودان، وزارت خارجه آمریکا از برنامه سفر معاون این وزارتخانه در امور آفریقا به «خارطوم» خبر داد.

فرستاده آمریکا به خارطوم می‌‌رود
کد خبر: 311727
|
۱۳۹۸/۰۳/۲۱ ۱۴:۱۶:۳۹

اعتمادآنلاین| در پی تشدید بحران اخیر سودان، «تیبور ناگی» معاون وزارت خارجه آمریکا در امور آفریقا قرار است هفته جاری برای دیدار با شورای نظامی انتقالی و معارضان غیرنظامی سودان عازم «خارطوم» شود.

خبرگزاری رویترز 17 خردادماه گزارش کرد که نیروهای امنیتی سودان، «محمد عصمت» از رهبران ائتلاف «الحریه و التغییر» (آزادی و تغییر) را بازداشت کرده است.

بازداشت عصمت بعد از آن صورت گرفت که وی به همراه یک هیأتی متشکل از رهبران این ائتلاف با «أبی احمد»، نخست‌وزیر اتیوپی در سفارت این کشور واقع در خارطوم، پایتخت سودان دیدار و گفت‌وگو کرد.

بنا به گزارش شبکه بی بی سی، کارمندان و کارگران در سودان از روز یکشنبه، اعتصاب سراسری را شروع کرده‌اند تا شورای نظامی حاکم را وادار به پذیرش حاکمیت غیرنظامیان کنند.

ناگی قصد دارد در سفر به اتیوپی با «آبی احمد» نخست‌وزیر اتیوپی که قصد داشته بین شورای نظامی و مخالفان در سودان میانجیگری کند، درباره یک راه‌حل سیاسی برای سودان دیدار و گفت‌وگو کند.

وزارت خارجه آمریکا ضمن اعلام این خبر ناگی همچنین قصد دارد به موزامبیک و آفریقای جنوبی نیز سفر کند، گفت: «او خواستار توقف حملات به غیرنظامیان خواهد شد و طرفین را ترغیب به همکاری برای ایجاد یک جو مناسب ...برای از سرگیری مذاکرات خواهد کرد».

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها