کد خبر: 311739
|
۱۳۹۸/۰۳/۲۱ ۱۴:۳۱:۰۰
| |

خبرگزاری رویترز به نقل از مقامات لبنانی:

نزار زکا ایران را ترک کرد

خبرگزاری رویترز به نقل از مقامات لبنانی گزارش داد که «نزار زکا» شهروند لبنانی-آمریکایی خاک ایران را ترک کرد.

نزار زکا ایران را ترک کرد
کد خبر: 311739
|
۱۳۹۸/۰۳/۲۱ ۱۴:۳۱:۰۰

اعتمادآنلاین| خبرگزاری رویترز به نقل از مقامات لبنانی گزارش داد که نزار زکا شهروند لبنانی-آمریکایی که به جرم جاسوسی در ایران زندانی و اخیرا حکم آزادی وی صادر شده بود آزاد شد لحظاتی پیش تهران را ترک کرد.

«عباس ابراهیم» مدیرکل امنیت عمومی لبنان که برای پیگیری امور مربوط به آزادی زکا از طرف دولت لبنان به ایران آمده بود پیش از این به خبرگزاری رویترز گفته بود، نزار زکا امروز (سه شنبه) آزاد می‌شود و با وی به لبنان بازمی‌گردد.

زکا در سال 2015 (1394) به اتهام جاسوسی در ایران بازداشت شد و در سال 2016 به 10 سال زندان و پرداخت غرامت 4.2 میلیون دلاری محکوم شد.

سخنگوی قوه قضاییه کشورمان امروز سه شنبه درباره مباحث مربوط به آزاد نزار زکا گفت: تقاضایی در این مورد برای ما واصل شده و اعلام کردند هم خود محکوم تقاضای آزادی داشته و هم رئیس جمهور لبنان مکاتبه‌ای را انجام دادند و تقاضای مساعدت درباره این شهروند لبنانی را داشتند.


وی افزود: این تقاضا را در چارچوب قانون بررسی کردیم، تقاضای رئیس جمهور را از سیکل شورای عالی امنیت ملی و همچنین دوستان حزب الله لبنان بررسی کردیم. برابر قانون کسانی که تا 10 سال حبس داشته باشند اگر حداقل یک سوم دوران مجازات را سپری کنند و در دوران مجازات از خود حسن رفتار نشان دهند و دادگاه هم تایید کند می توانند حکم به آزادی مشروط صادر کنند. دادگاه مربوط با آزادی مشروط نزار زاکا موافقت کرد و تحویل مقامات لبنان خواهد شد.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها