اپوزیسیون سودان از توقف نافرمانی مدنی خبر داد

یک منبع در ائتلاف اپوزیسیون آزادی و تغییر اعلام کرد: نافرمانی مدنی در پاسخ به میانجی‌گری اتیوپی از ساعت سه‌و‌نیم بعدازظهر امروز (سه‌شنبه) لغو می‌شود.

اپوزیسیون سودان از توقف نافرمانی مدنی خبر داد
کد خبر: 311757
|
۱۳۹۸/۰۳/۲۱ ۱۵:۱۸:۳۵

اعتمادآنلاین| این منبع گفت: میانجی‌گر اتیوپیایی تصریح کرده که شورای نظامی شروط ائتلاف را برای از سرگیری مذاکرات پذیرفته است که این مذاکرات مستقیما صورت نمی‌گیرد.

به گفته این منبع، میانجیگر اتیوپیایی اعلام کرد: مقامات خارطوم دو رهبر ائتلاف آزادی و تغییر یعنی محمد عصمت و عادل المفتی را امروز آزاد می‌کنند.

در ارتباط با نقطه نظرات این ائتلاف درباره دولت، منبع مذکور گفت: گروه‌های آزادی و تغییر با نامزدی عبدالله حمدوک به عنوان نخست وزیر موافقت کرده و نامش را هنگام سفر به خارطوم طی هفته آتی به ریاست کابینه ارائه می‌دهد تا برای تشکیل دولت در شورای نظامی همکاری کند.

او موافقت ائتلاف با نامزدی هشت تن از اعضای شورای حاکمیتی بر اساس پیشنهاد اتیوپی را کاملا رد کرد. اتیوپی پیشنهاد داده است که شورای حاکمیتی با اکثریت غیرنظامیان و به صورت ریاست دوره‌ای تشکیل شود.

این منبع ادامه داد: توافق کردیم که همه اقشار گروه‌های آزادی از مناطق مختلف سودان عضو شورای حاکمیتی شوند تا ما به این ترتیب از آمادگی خود برای تحویل قدرت اطمینان حاصل کنیم.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها