کد خبر: 311830
|
۱۳۹۸/۰۳/۲۲ ۰۸:۵۳:۰۰
| |

رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت خبر داد:

پیگیری ممنوعیت عرضه محصولات دخانی در دکه‌های مطبوعاتی تهران

احمد جنیدی، رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: موضوع ممنوعیت فروش و عرضه محصولات دخانی در دکه‌های مطبوعاتی تهران در حال پیگیری است.

پیگیری ممنوعیت عرضه محصولات دخانی در دکه‌های مطبوعاتی تهران
کد خبر: 311830
|
۱۳۹۸/۰۳/۲۲ ۰۸:۵۳:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ احمد جنیدی، رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت در خصوص جمع‌آوری عرضه تمامی عوامل دخانی از کیوسک‌های مطبوعات کشور، بیان داشت: مطابق ماده 7 قانون جامع کنترل و مبارزه ملی با دخانیات و دستورالعمل تعیین عاملین مجاز توزیع و فروش فرآورده های دخانی، مصوب ستاد کشوری کنترل دخانیات، سه صنف «سوپر مارکت، خوارو بار فروش و سقط فروش» به عنوان واحدهای صنفی مجاز خرده فروش تعیین شده‌اند و همچنین توزیع فرآورده‌های دخانی از سوی اشخاص فاقد پروانه فروش ممنوع اعلام شده است.

وی افزود: با توجه به اینکه دکه‌های مطبوعاتی جزو صنوف مجاز تعیین شده در فروش محصولات دخانی محسوب نمی‌شوند، فروش و عرضه محصولات دخانی در آنها ممنوع است. در این خصوص مرکز اصناف و بازرگانان ایران طی بخشنامه‌ای در تاریخ 22 تیرماه 1395 به سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت سراسر کشور نسبت به اجرای ماده 28 قانون نظام صنفی و اعمال برخوردهای قانونی با تمامی کیوسک‌های فروش جراید که اقدام به عرضه محصولات دخانی می‌کنند، اقدام کرده است.

رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت بیان داشت: علاوه بر اقدامات انجام شده در سطح کشور، موضوع ممنوعیت فروش و عرضه محصولات دخانی در دکه‌های مطبوعاتی تهران طی نامه‌ای در تاریخ دوم شهریورماه 1395 از شهردار وقت درخواست شد و کماکان در حال پیگیری است.

جنیدی در پایان گفت: ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران به دنبال ایجاد فرصت‌های درآمدی برای این دکه‌ها برای جایگزینی با فروش محصولات دخانی و ممنوعیت عرضه این محصولات است.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها