کد خبر: 311848
|
۱۳۹۸/۰۳/۲۲ ۰۹:۱۵:۰۰
| |

اختلاف‌نظر شدید پنتاگون با ترامپ در مورد نگاه اقتصادی رییس‌جمهور به راهبردهای نظامی

گزارش‌های موثق دریافت‌شده حاکیست پنتاگون طی نامه‌ای، مخالفت صریح خود را با رویکرد اقتصادی رییس‌جمهور نسبت به راهبردهای نظامی آمریکا اعلام کرده است.

اختلاف‌نظر شدید پنتاگون با ترامپ در مورد نگاه اقتصادی رییس‌جمهور به راهبردهای نظامی
کد خبر: 311848
|
۱۳۹۸/۰۳/۲۲ ۰۹:۱۵:۰۰

اعتمادآنلاین| گزارش‌های موثق دریافت‌شده حاکیست پنتاگون طی نامه‌ای، مخالفت صریح خود را با رویکرد اقتصادی رییس‌جمهور نسبت به راهبردهای نظامی امریکا با تاکید بر محورهای ذیل اعلام کرده است:


*درخواست کاخ سفید از پنتاگون برای بررسی هزینه حضور نیروهای آمریکایی در کشورهای هم‌پیمان برای اخذ این هزینه از کشورهای میزبان ناقض ارزش‌های حاکم بر نیروهای مسلح و مغایر با منافع راهبردی آمریکاست.


*اتخاذ این رویکرد موجب تنزل شدید جایگاه، روحیه و اعتبار سربازان آمریکایی به عنوان «مزدور» کشور میزبان خواهد شد.


*سرباز آمریکایی که برای منافع کشور خود تلاش می‌کند و برای انجام ماموریت باید حقوق خود را از دولت آمریکا دریافت کند، تبدیل به نیروی مزدور کشور میزبان و حقوق‌بگیر آن می‌شود که به نوعی تحقیر نیروهای مسلح ایالات متحده آمریکا است.


*رییس‌جمهور آمریکا هنوز به این نامه اعتراضی پنتاگون پاسخ نداده است.


*با توجه به درز اطلاعات مربوط به این نامه به کمیته نیروهای مسلح کنگره و قصد برخی از سناتورهای عضو این کمیته برای فعال کردن جریان اعتراضی علیه این رویکرد ترامپ احتمال تبدیل شدن این موضوع به چالشی جدید میان رییس جمهور و کنگره وجود دارد.


*رویکرد ترامپ به راهبردهای نظامی آمریکا کاملا اقتصادی بوده و او با نادیده گرفتن تلاش رهبران پیشین آمریکا برای آنچه «رهبری جهانی» اعلام می کردند؛ چنین رسالتی برای دولت آمریکا به‌دلیل هزینه‌های سرسام‌آور آن قائل نیست‌.

منبع: نورنیوز

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها