کد خبر: 311923
|
۱۳۹۸/۰۳/۲۲ ۱۰:۳۸:۳۲
| |

ماکرون «درخت دوستی» دیگری برای ترامپ می‌فرستد

رییس‌جمهوری فرانسه با کم‌اهمیت جلوه دادن خشک شدن درختی که به نشانه «دوستی» با «دونالد ترامپ» رییس‌جمهور آمریکا سال گذشته میلادی کاشته بودند، گفت‌: مردم نباید سمبل‌ها را به همه چیز ربط دهند!

ماکرون «درخت دوستی» دیگری برای ترامپ می‌فرستد
کد خبر: 311923
|
۱۳۹۸/۰۳/۲۲ ۱۰:۳۸:۳۲

اعتمادآنلاین| درختی که امانوئل ماکرون و دونالد ترامپ در جریان دیدار سال گذشته به عنوان نماد دوستی بین آنها در محوطه اطراف کاخ سفید کاشتند، خشک شد و از بین رفت.

رئیس‌جمهور فرانسه در جریان سفر رسمی سال 2018 خود به واشنگتن این نهال بلوط را به عنوان هدیه به ترامپ اعطا کرد و هر دو رهبر در مراسمی در حالی که همسرانشان در نزدیکی آنها نظاره‌گر بوده و دوربین‌های خبرنگاران نیز تصاویرشان را ضبط می‌کردند، با بیل اقدام به کاشتن این درخت در محوطه کاخ سفید کردند.

با این حال از آن زمان تا کنون روابط ماکرون و ترامپ سرد شده و علت آن نیز اختلافات دولت‌های دو کشور سر مسائلی نظیر تجارت و ایران و مسائل دیگر بوده است.

«امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهوری فرانسه اعلام کرد: ما درخت دیگری برای ترامپ می‌فرستیم. این مساله یک تراژدی نیست. سمبل‌ها را به همه چیز ربط ندهید!

رئیس‌جمهوری فرانسه در بخش دیگری از اظهاراتش، گفت‌: من یک درخت بلوط دیگر می‌فرستم، زیرا سربازان آمریکایی و دوستی مردم ما ارزش این کار را دارد.

یکی دیگر از ویژگی‌های نمادین این درخت نیز این بود که متعلق به جنگلی در شمال فرانسه بود که در آنجا و در زمان جنگ جهانی اول حدود 2000 سرباز آمریکایی جان خود را از دست داده بودند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها