کد خبر: 311956
|
۱۳۹۸/۰۳/۲۳ ۱۵:۴۰:۰۰
| |

گزارش «اعتمادآنلاین» از هفته نخست جام‌جهانی فوتبال زنان

جام‌جهانی فوتبال زنان؛ هفته اول

در جام‌جهانی 2019 فرانسه ستاره‌های فوتبال زنان از 24 کشور مختلف با تجربه‌های متفاوتی از تبعیض در تلاش برای اثبات این امر هستند که در واقع آنچه کیفیت بازی‌ها را بالا می‌برد، پول و دستمزد فراوان و توجه رسانه‌ای است.

جام‌جهانی فوتبال زنان؛ هفته اول
کد خبر: 311956
|
۱۳۹۸/۰۳/۲۳ ۱۵:۴۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ منیژه موذن- یک هفته از آغاز جام‌جهانی فوتبال زنان گذشته است. 24 تیم در زمین چمن با هم جنگیده‌اند و بزرگان و ستارگان تلاش کرده‌اند قدرت خود را اثبات کنند. هفته‌ای که گذشت اتفاقات زیادی در فوتبال زنان افتاد، اما شاید بتوان عجیب‌ترین اتفاق هفته اول را پیروزی پرگل آمریکا در مقابل تایلند نامید.

تیم فوتبال زنان آمریکا

افتتاحیه


جمعه گذشته با شروع مسابقات فرانسه میزبان در بازی افتتاحیه، مدعی بودن خود را با چهار گل در مقابل کره‌جنوبی اثبات کرد. تصاویر هواداران و بازیکنان تیم ملی فرانسه که هم‌صدا سرود ملی این کشور را با احساس و هیجان می‌خواندند تصویری به‌یادماندنی از افتتاحیه جام جهانی 2019 بود.

فرانسه

روز دوم

در روز دوم مسابقات نتایج همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد رقم خورد و اتفاق عجیبی رخ نداد. آنچه توجه را به خود جلب می‌کرد، نه نتایج که جای خالی آدا هگربرگ بهترین بازیکن فوتبال زنان در تیم نروژ بود. هگربرگ برنده جایزه بالن دور در اعتراض به وجود تبعیض جنسیتی و نبود درآمد برابر برای ورزشکاران زن در نروژ، از بازی در تیم ملی کشورش کناره‌گیری کرد.

آدا هگربرگ

روز سوم

در روز سوم مسابقات بازیکنان تیم ملی انگلیس معروف به شیرهای ماده با مربی‌گری فیل نویل، و در سودای قهرمانی، اسکاتلند را شکست دادند. ایتالیا هم در کمال ناباوری کامبک زد و موفق شد استرالیا را شکست دهد.

انگلیس

روز چهارم

روز چهارم مسابقات با شگفتی بزرگی همراه بود. آلبی سلسته پس از 12 سال به جام‌جهانی زنان بازگشته و در رویای به دست آوردن حتی یک امتیاز در جام‌جهانی بود. اتفاقی که در مقابل ژاپن نایب‌قهرمان غیرممکن به نظر می‌رسید. فوتبال اما سرزمین شگفتی‌هاست. آرژانتین موفق شد از ژاپن یک امتیاز بگیرد و به ادامه مسیر خود در جام‌جهانی امیدوار باشد.

آرژانتین

روز پنجم

روز پنجم مسابقات، روز آخر دور اول بازی‌ها بود. روزی که همه انتظار داشتند عملکرد بهترین تیم جهان و ستاره‌اش الکس مورگان را ببینند. در بازی‌های روز پنجم هلند در دقایق پایانی نیوزیلند را شکست داد، در بازی شیلی و سوئد به دلیل هوای توفانی و وقوع رعدوبرق وقفه افتاد و در آخرین بازی، آمریکا با 13 گل تایلند را در هم کوبید تا پرگل‌ترین نتیجه تاریخ جام‌جهانی را به نام خود ثبت کند. الکس مورگان ستاره آمریکا در این بازی پنج گل به ثمر رساند تا تعداد گل‌های ملی خود را به 106 برساند و از بقیه گل‌زنان جام چند قدم جلو باشد.

آمریکا

توجه و حمایت همه‌جانبه رسانه‌ها و هواداران از جام‌جهانی زنان و تلاش همواره بازیکنان برای رسیدن به احترام و امکانات برابر با فوتبال مردان، در ارتقای کیفیت این بازی‌ها تاثیر بسیاری داشته است. هرگز در طول تاریخ جام‌جهانی در هیچ دوره‌ای مسابقات چنین مورد توجه عموم مردم نبوده است.

توجیه همیشگی عدم یکسان بودن درآمد و جوایز فوتبال مردان و زنان، همواره کیفیت بازی‌های زنان اعلام شده است؛ به این معنا که آنچه میلیاردها دلار ثروت را به سمت فوتبال مردان سرازیر می‌کند کیفیت بازی‌ها و هواداران است. در جام‌جهانی 2019 فرانسه، ستاره‌های فوتبال زنان از 24 کشور مختلف با تجربه‌های متفاوتی از تبعیض در تلاش بر رد این ادعا و اثبات این امر هستند که آنچه کیفیت بازی‌ها را بالا می‌برد پول و دستمزد فراوان و توجه رسانه‌ای است. دختران پارتیزان فوتبال زنان سه هفته برای اثبات این ادعا در مقابل دیدگان جهانیان فرصت دارند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها