کد خبر: 312028
|
۱۳۹۸/۰۳/۲۲ ۱۴:۲۲:۳۸
| |

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور خبر داد:

80 درصد روستاهای کشور تحت پوشش سیستم مدیریت پسماند

مهدی جمالی‌نژاد، رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت:‌در حال حاضر 80 درصد روستاهای کشور تحت پوشش سیستم مدیریت پسماند قرار دارند.

80 درصد روستاهای کشور تحت پوشش سیستم مدیریت پسماند
کد خبر: 312028
|
۱۳۹۸/۰۳/۲۲ ۱۴:۲۲:۳۸

اعتمادآنلاین| ‌ مهدی جمالی‌نژاد، معاون عمرانی وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در سی و دومین نشست مدیران کل امور روستایی و شوراهای استانداری‌های کشور بیان داشت: تاکنون مجوز تاسیس 37 هزار 59 دهیاری از سوی وزارت کشور صادر شده است که از این تعداد 7هزار و 869 دهیاری در دولت یازدهم و دوازدهم ایجاد شده است.

بر همین اساس 95 درصد جمعیت روستایی کشور تحت پوشش خدمات نهاد دهیاری قرار گرفته‌اند.

وی درباره تقویت جایگاه قانونی نهاد دهیاری‌ها گفت:‌در این راستا اقداماتی نظیر تدوین لایحه اصلاح و الحاق موادی به قانون دهیاری‌های خودکفا و تقویم آن به هیأت دولت به منظور رفع چالش‌ها و تعارضات قانونی انجام شده است.

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در خصوص توزیع اعتبارات بین دهیاری‌ها گفت: از سال 1382 دهیاری‌ها تاسیس شده است و حدود 19 هزار میلیارد تومان تاکنون به دهیاری‌ها اختصاص یافته تا 80 درصد این مبلغ در دولت یازدهم و دوازدهم پرداخت شده است.

جمالی‌نژاد درباره تجهیز دهیاری‌ها به ماشین‌آلات عمرانی و خدماتی گفت: 16 هزار و 656 دستگاه انواع ماشین‌آلات راه‌اندازی دهیاری‌ها تاکنون واگذار شده است که 4 هزار و 163 دستگاه در دولت یازدهم و دوازدهم به دهیاری‌ها واگذار شده است.

وی درباره ساماندهی مدیریت پسماند در روستاها گفت: در حال حاضر با بهره‌گیری از ظرفیت دهیاری‌ها جمع‌آوری زباله در بیش از 29 هزار روستا انجام می‌شود بنابراین حدود 80 درصد از دهیاری‌ها تحت پوشش مدیریت پسماند هستند.

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور درباره کمک به توسعه و ایجاد زیرساخت‌های گردشگری روستایی گفت: با توجه به ظرفیت‌های گردشگری مناطق روستایی و نقش آن در ایجاد توسعه رونق اقتصادی در روستاها به سال‌های 95 و 96 برای اقداماتی در این خصوص صورت گرفت و 280 میلیارد تومان در این خصوص تخصیص یافت.

جمالی‌نژاد به ترویج کارآفرینی در مناطق روستایی اشاره کرد و گفت: با توجه به ضرورت واهمیت رونق اقتصادی واشتغال روستایی اقداماتی همچون کمک به تغییر رویکرد متولیان مدیریت روستایی در سطوح مختلف از طریق برگزاری همایش‌ها، نشست‌ها و کارگاه‌های آموزشی مختلف به صورت مستمر و بر اساس برنامه مدون تهیه بانک اطلاعاتی طرح‌های کارآفرینی، خلاقانه و نوآورانه در مناطق روستایی کشور انجام شده است.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها